Pouze čtvrtina uživatelů smartphonů je v průměru věrná své značce. Při výběru příštího mobilního telefonu se budou řídit především nabídkou funkcí a jméno výrobce téměř opominou, ukázal průzkum agentury GfK.
Jen uživatelé mobilního telefonu Apple iPhone zůstávají věrní. Přístroj od stejného výrobce si podle průzkumu opět pořídí až 59 procent všech respondentů. Naopak nejméně loajální vůči značce jsou uživatelé telefonů s operačním systémem Windows Mobile. Stejný operační systém chce v budoucnu jen 21 procent z dotázaných.
A jak dopadly ostatní platformy? Uživatelé operačního systému Google Android zůstávají věrní zhruba ve 28 procentech případů, lidé se symbianem od Nokie pak ve 24 procentech případů. Dobře dopadlo Blackberry, jehož uživatele jsou loajální z 35 procent.
"Loajalita je v dnešních dnech mnohem komplikovanější záležitost," řekl agentuře Reuters Ryan Garner, který se podílel na průzkumu mezi 2 653 uživateli napříč Brazílií, Německem, Španělskem, Velkou Británií, USA a Čínou.