Česko se pro Apple stalo v uplynulých měsících a letech důležitějším trhem, než tomu bylo v minulosti. Důkazem toho je, že iPhony jsou tu už po nějakou dobu uváděny na trh v první vlně, Apple však také začal celkově s českým trhem více pracovat. Nejnovějším důkazem je spuštění české mutace jeho portálu s novinkami, Newsroom. To znamená, že veškeré informace o nových iPhonech i dalších novinkách, které se představí v úterý 12. září, si budou moci fanoušci značky přečíst v češtině.
Newsroom je portál, který je určen zejména jako zdroj informací pro novináře, ale přečíst si na něm novinky ze všech oblastí dění v Applu může úplně kdokoli. Doposud však museli místní uživatelé portálu spoléhat na cizojazyčné verze. Na portálu najdeme zprávy jako třeba pravidelné čtvrtletní finanční výsledky, oznámení nových produktů, ale také různé další podrobnosti. Mezi aktuálními zprávami teď na portálu najdeme například informaci o spolupráci Applu s firmami Adobe, Autodesk, Nvidia a Pixar, nebo také informaci o novinkách a aktualizacích, které v září zamířily do Apple Arcade.
Příjemná novinka v podobě české mutace Newsroomu je mimo jiné důkazem toho, jak se iPhonům na českém trhu daří. V segmentu prémiových smartphonů jsou to v Česku podle všeho nejžádanější mobilní telefony a v celkové oblibě značek u tuzemských zákazníků se Apple musí nejspíš sklonit jen před Samsungem. Mimochodem, právě korejská firma provozuje svůj český Samsung Newsroom už nějakou dobu a firma na něm kromě lokalizovaných globálních zpráv servíruje sem tam i pro Česko speciálně připravený obsah.
Každý týden nový telefon! Vyhrajte skládací novinku Samsung Galaxy Z Flip5 |
Mohlo by se zdát, že novinky v českém jazyce budou samozřejmostí i pro další firmy mobilního světa, ale ve skutečnosti tomu tak až překvapivě často není. Český portál s novinkami ze všech oblastí (a tedy i mobilů) má třeba Sony, dobře aktualizované centrum novinek má třeba Vivo. Ale třeba Oppo na svých stránkách přímý odkaz na novinky nemá, Huawei má ve své sekci pro tisk na webu zprávy z konce roku 2022, pro fanoušky však funguje komunita Huafan, kde jsou texty ve slovenském jazyce.
Neaktualizovaná je i sekce novinek u Honoru, prázdnotou zeje sekce novinek na webu Realme. HMD Global s telefony Nokia nebo třeba Motorola mají odkaz na novinky pouze v angličtině. Novinky značky Xiaomi vydává na svém webu PR agentura, která pro místní pobočku pracuje a pro veřejnost nejsou tyto zpráv snadno dostupné. U TCL chybí veřejný odkaz na novinky úplně. Značkám jako Nothing, OnePlus, Infinix, HTC i některým dalším pak české weby, natož tedy sekce s novinkami, chybí úplně.