Silničáři zase mohou solit cesty do Jizerek, spolek s námitkou neuspěl

  14:46aktualizováno  14:46
Silničáři opět mohou solí ošetřovat některé vozovky vedoucí Chráněnou krajinou oblastí Jizerské hory. Několik minulých týdnů tak činit nemohli, protože proti výjimce podal námitku ekologický spolek Tanvald 21. století.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Ministerstvo životního prostředí však námitku zamítlo a výjimku povolilo do konce května roku 2023.

Do hor se solí mohla údržba vyjet na konci prosince. Jak již MF DNES informovala, jde o úseky z České chalupy k centrálnímu parkovišti v Bedřichově, z Horního Tanvaldu a ze Smržovky ke skiareálu Tanvaldský Špičák, o silnici přes Kamenici k továrně Detoa a v Desné o vozovku směrem z centra města k Protržené přehradě. 

„Dvacátého prosince vydalo ministerstvo rozhodnutí, kterým odvolání spolku zamítlo a napadené rozhodnutí potvrdilo. V praxi to znamená, že poté, co rozhodnutí nabylo právní moci, mohla okamžitě Krajská správa silnic Libereckého kraje solit. Právní moci nabylo rozhodnutí minulou sobotu,“ uvedla mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková s tím, že námitky odvolatele byly odmítnuty jako nedůvodné. 

Nesolení komplikovalo zásobování

Solí neošetřené silnice působily na čas problémy v některých obcích.

„Už za mnou byli zástupci několika zdejších firem s tím, co se děje, že se jim třeba špatně zásobuje, ale bohužel musí počkat. Je to celé nesmysl, nevím, že někdo na takové, s odpuštěním šílence, vůbec dá,“ okomentoval v prosinci starosta Desné Jaroslav Kořínek. 

Jiří Hušek, regionální ředitel Agentury ochrany přírody a krajiny, říká, že situace s odvoláním tu není poprvé.

„Už se to stalo v minulosti. Výjimka totiž platí na určité území na určitou dobu a obvykle ji ministerstvo opět povolí. Máme i pečlivý monitoring působení chemického posypu v Jizerských horách na rostliny či vodu a z této studie nevyšlo nic, co by nám bránilo, abychom tuto výjimku nadále povolovali,“ uvedl nedávno.

MF DNES kontaktovala i spolek Tanvald 21. století. Ten však na zaslané dotazy opět nereagoval.

Autor:

Nejčtenější

Liberecký podnikatel vystřelil po mladé rodině, teď mu hrozí osm let

Jiří Vařil na snímku z července 2009

Policie prověřuje incident z poloviny ledna v liberecké části Harcov. Devětatřicetiletý muž tam tehdy vyběhl z honosné...

U Máchova jezera se usadili šakali. S klimatem se něco děje, říká zoolog

Od března doplní vycpaný šakal expozici českolipské fauny v místním muzeu....

Když šéf českolipského muzea Zdeněk Vitáček, před lety začal nacházet v okolí Doks a Provodína charakteristické stopy s...

Šlágr kola v televizi neuvidíte. Kvůli výběru ČT i postoji klubů

Tyler Redenbach z Liberce se snaží překonat brankáře Třince Šimona Hrubce.

Kdo by čekal, že na televizní obrazovce uvidí šlágr středečního kola extraligy, bude zklamán. Hokejový duel prvního...

Zemřel filatelista, který vlastnil zřejmě největší sbírku známek v Česku

Nejznámější český filatelista Ludvík Pytlíček na snímku ze srpna 2010

Ve věku 76 let zemřel filatelista Ludvík Pytlíček ze Semil, donedávna majitel zřejmě největší sbírky známek v Česku....

Ti tygři jsou bastardi. Jejich orgány mohu použít, hájí se souzený Berousek

Ludvík Berousek u soudu v České Lípě (21. ledna 2019)

V České Lípě pokračuje soudní jednání, při němž se rozplétá kauza nelegálního obchodu s částmi tygřích těl. Veterinářka...

Další z rubriky

Ti tygři jsou bastardi. Jejich orgány mohu použít, hájí se souzený Berousek

Ludvík Berousek u soudu v České Lípě (21. ledna 2019)

V České Lípě pokračuje soudní jednání, při němž se rozplétá kauza nelegálního obchodu s částmi tygřích těl. Veterinářka...

Konec šedých krabic, Jablonec chce najít městského architekta

Z pláště věže zmizely ohyzdné fleky od opadané omítky.

Nové vedení jablonecké radnice nechce další nevzhlednou šedou krabici uprostřed města. Politici touží najít městského...

Kamion biatlonistů se vrátil domů. Nejhorší noční můrou je D1, říká řidič

Řidič Martin Žák s kamionem loni najezdil 15 tisíc, letos už 10 tisíc kilometrů.

Třináct metrů dlouhý, čtyři metry vysoký, téměř dva a půl metru široký. Prostě klasický kamion, jakých jezdí na...

Najdete na iDNES.cz