Release přitom není stoprocentně postaveno na soundu. Oba členové Pet Shop Boys patří ještě jednou nohou do staré školy, která nepřísahala na zvuk, ale na silnou melodii. Release je hudebně chytlavější než kterýkoli z dnešních anglických pokusů o elektronickou taneční hudbu. Melodickou invencí sice nedosahuje jejich alb ze začátku devadesátých let, ale stále si drží jistotu dvou tří stoprocentních hitů.
Pet Shop Boys byli vždycky kapelou syntetizujícího charakteru, ale tentokrát jako by se v některých momentech deseti nových skladeb navršila takříkajíc esence celé anglické hudební kultury. Na chytlavém refrénu písně I Get Along si člověk jako nikde jinde uvědomí, jak jsou si v určitých rysech podobni britští umělci od Beatles a začátků Electric Light Orchestra přes Eltona Johna až k Blur a Oasis; ten refrén klidně ho mohl napsat Paul McCartney v dobách své největší slávy.
Pravda, typická znuděnost už v několika momentech překračuje únosnost, nejméně třetina skladeb je utahaná. Bývaly časy, kdy Pet Shop Boys chytli posluchače napoprvé. Teď, tváří v tvář hudbě smutné krásy vadnoucích květin, je zvykání mnohem delší. Pokud je však posluchač nadšeným čtenářem Jiřího Karáska ze Lvovic, Arthura Breiského a Karla Hlaváčka, bude se okamžitě cítit jako ryba ve vodě. Ostatním nezbývá než čekat na singly, kde se mohou objevit energičtější verze a remixy.
Podobné ediční triky byly odjakživa petšopáckou specialitou.
Minulé album Nightlife, ač obsahovalo obrovský hit New York City Boy, bývá považováno za nejslabší desku, kterou Pet Shop Boys vytvořili. Release je celkem úspěšným pokusem o návrat do starých časů. Tehdy ovšem byli Pet Shop Boys teenagerskými idoly, dnes představují sofistikovaný pop pro vzdělané publikum středního věku.
Pet Shop Boys: Release |
Home And Dry |
Celkový čas: 44:56 |
Pet Shop Boys: Release - obal CD; (c) 2002. |