Když se na úvod rozezní první tóny tradicionálu Ain’t No Grave, který dal albu jméno a v němž Muž v černém zpívá o tom, že neexistuje hrob, který by udržel jeho tělo pod zemí, je jasné, že i tentokrát jde o nahrávku, jejíž atmosféra pohlcuje bez kompromisů.
Žádné překvapení
Temné tóny a akusticky čistý prostor, kterým celou sérii obdařil jinak především rockový a rapový producent Rick Rubin, to jenom podtrhuje.
Někdo může namítat, že už pošesté je to to samé. A album vážně žádné zásadní překvapení nenabízí. Žádný klenot, jako byly předělávky skladeb Hurt od Nine Inch Nails nebo Personal Jesus od Depeche Mode na čtvrtém dílu, tu nenajdete.
Ne že by na tom záleželo, těch deset coververzí tradicionálů, country hitů, ale i písniček jiných žánrů, jako je Redeption Day od Sheryl Crow, má v Cashově podání svou vnitřní, podmanivou sílu. Může za ni prožitek, který do nich dokázal vměstnat, přestože už byl v podstatě zpěvákem nad hrobem. Síla hlasu Johnnyho Cashe tak naposledy vyniká nad minimalistickou instrumentací, která dotváří melancholickou náladu.
America VI: Ain’t No Grave je zejména a podle očekávání velice důstojné rozloučení s jednou hudební legendou. Teď už od ní nic dalšího vycházet nemusí.
JOHNNY CASH
American VI: Ain’t No Grave
cena 499 korun
HODNOCENÍ MF DNES 80 %