Z filmu Je Suis Carl (2021) | foto: Netflix

Ne fetiš, ale hudební dobrodružství. To je soundtrack k filmu Je Suis Carl

  • 0
Filmové drama německého režiséra Christiana Schwochowa Je Suis Karl vzniklo částečně v české koprodukci, hrají v něm Anna Fialová, Elizaveta Maximová či Sára Sandeva a českou stopu nese rovněž soundtrack.

Složila a nahrála ho dvojice Tom Hodge a Floex, přičemž první jmenovaný je britský skladatel a pianista, druhý, občanským jménem Tomáš Dvořák, je respektovaným tvůrcem inteligentní elektronické hudby (alba Pocustone nebo Zorya) a také skladatelem hudebních doprovodů k počítačovým hrám Machinarium, Samorost 2 a 3 nebo Papetura.

Pro Toma Hodgea a Floexe nejde o první společnou práci, v roce 2018 zrealizovali album A Portrait Of John Doe, postavené na spojení klasických nástrojů a elektroniky. Šlo o precizní práci s mnoha melodiemi, zvukovými plochami a odstíny, které sesadili do nesmírně působivého, mnohovrstevnatého celku.

V podobném duchu se nese i jejich filmová hudba, v tomto případě se ovšem odehrává v temnějších zákoutích. Ještě před nahráváním si Hodge a Floex vytvořili databázi zvuků, rytmů a smyček, z nichž stavěli výsledné dílo. Není to tradiční soundtrack, který si pořídíte jako fetiš k filmu nebo proto, že vás v kině zaujala chytlavá melodie, ale napínavé hudební dobrodružství s mnoha zvraty a zákrutami. 

Je třeba se mu věnovat, rozkrývá se až s několika poslechy, kdy se začnou vynořovat konkrétní témata a melodické linky. Samozřejmě ve spojení s filmem půjde o jiný posluchačský zážitek, ale není nutné se při poslechu držet daných obrazů. Album funguje zcela samostatně a znovu potvrzuje Floexův i Hodgeův cit pro detail, atmosféru a kompozici.