Byla to sláva, když do Karlových Varů přijela poprvé nová motorová jednotka RegioShark Českých drah. Cestující jásali, že už nebudou muset závidět německým turistům jejich pohodlné vlaky.
Počáteční radost ale rychle vystřídalo zklamání. Na trati mezi Chebem a Plzní se muselo přestupovat, další přestup pak na cestující čekal ve stanici Cheb.
Důvodů bylo několik. V Chebu se přestupovalo jen proto, že nových souprav bylo málo. Tento problém se vyřešil příchodem dalších souprav. Horší to bylo na hranicích Karlovarského a Plzeňského kraje. Ve čtyřech ze sedmi vlaků se muselo přestupovat.
„Jedná se bohužel o nutnost, vyvolanou čerpáním prostředků na pořízení vozidel z Regionálního operačního programu NUTS Severozápad. Vozidlo může podle pravidel jezdit pouze deset procent výkonu mimo dotační území,“ uvedl v roce 2013 Petr Navrátil, tehdejší náměstek hejtmana Karlovarského kraje pro dopravu a zároveň předseda ROP Severozápad.
Zatímco ve směru na Plzeň čekalo cestující nepříjemné zdržení, vlaky do Ústí nad Labem mohly jezdit bez jakéhokoliv narušení. Karlovarský a Ústecký kraj jsou společně zařazeny do jedné oblasti ROP.
Dnes už je ale situace na železnici v Karlovarském kraji jiná. I moderní soupravy RegioShark zajíždějí pravidelně až do Plzně.
Evropská dotace na soupravy RegioShark činila 227 milionů korun. České dráhy jich pro Karlovarský kraj pořídily celkem osm. Spolu s modernizovanými jednotkami typu RegioNova zajišťují nové vlaky zhruba 90 procent přepravy cestujících.
Jezdí nejen na hlavní trati mezi Karlovými Vary, Chebem a Mariánskými Lázněmi, ale také na vedlejších spojích do Aše nebo Lubů.