„Pracovali jsme na tom jeden den v týdnu po vyučování,“ vypráví studenti, kteří se dnes svým vozem pochlubili potenciálním studentům ostrovské střední školy.
Kaipan 14
|
Základem pro vznik sporťáku je stavebnice firmy Kaipan. Kluci ale dostali do ruky jen karosérii, rám, ochranné oblouky, zpětná zrcátka a čelní sklo. Zbytek museli vyrobit sami.
„Občas to byla metoda pokusů a omylů. Řadu dílů jsme častokrát namontovali, vyndali, upravili a dali zpět,“ připouští mladí mechanici. Práci jim neulehčil ani fakt, že byli skoro čtvrt roku bez karosérie, kterou lakovali středoškoláci v Plzni.
Jejich snažení ovšem nakonec dospělo do zdárného konce a v květnu poprvé nastartovali vysněný vůz. Zbývá na něm dodělat některé detaily a projít technickou kontrolou, aby mohl vyrazit na silnici.
Jeho tvůrci si ale jízdy moc neužijí. Předně řidičský průkaz má pouze jeden z nich, ale hlavně auto zůstane v majetku školy, kterou bude propagovat i nadále.
Náklady na postavení vozu Kaipan 14, který stojí na základech Škody Favorit, činily 175 tisíc korun. V tom ovšem není započítaná práce mladých autotroniků.
Fotogalerie |
„Za základ od firmy Kaipan jsme zaplatili 170 tisíc korun, ojetá Škoda Favorit přišla na pět tisíc,“ specifikoval náklady na netradiční učební pomůcku Ota Šikýř, třídní učitel tria studentů. O náklady se podělila škola a kraj.
Další osud malého sporťáku zatím není jasný. Kromě toho, že bude dělat škole dobrou reklamu, se ale možná dočká ještě vylepšení. „Máme tu i obor elektro. Takže je možné, že se z něj někdy stane elektromobil,“ naznačil Šikýř.