Hlavní uzel karlovarské MHD čekají velké úpravy, vydržet musí deset let

  8:51aktualizováno  8:51
Vedení karlovarské radnice chce opravit hlavní uzel městské hromadné dopravy u Tržnice. Sloužit má do doby, než vznikne integrovaný dopravní terminál. Stát by měl do deseti let.

Hlavní uzel městské hromadné dopravy u karlovarské Tržnice. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Krajské město chystá projektovou dokumentaci na úpravy zastávek MHD. Díky rekonstrukci nejvýznamnějšího přestupního místa hromadné dopravy by se měli obyvatelé a návštěvníci krajského města dočkat důstojnějšího cestování. Podle primátora Petra Kulhánka nejde o nový terminál, nýbrž o rekonstrukci současného na omezenou dobu.

„Toto opatření děláme zhruba na deset let. Tomu také přizpůsobujeme zadání a minimalizaci nákladů. Myslím si, že po deseti letech od rekonstrukce bude na hranicí životnosti,“ uvedl.

Fotogalerie

Tržnice by se měla dočkat rekonstrukce nástupišť, prostranství ve Varšavské ulici, nových přechodů či zálivů pro autobusy. Pasažéři by měli být lépe chránění před nepřízní počasí a celý prostor má být také více bezpečný.

Za projektovou dokumentaci včetně stavebního povolení zaplatí město 355 tisíc. „Už máme schválené i dopravní řešení policií, které jí vyhovuje, stejně jako dopravnímu podniku,“ řekl primátorův náměstek pro investice Čestmír Bruštík.

Radnice se chce ještě obrátit na architekta Petra Frantu, který pracoval také na přípravě úprav prostoru před horním nádražím.

„Chtěli bychom přístřešky sjednotit, aby byly stejné jak na horním nádrží, tak u Tržnice. Kromě něj se má na projektu podílet i městský architekt Petr Kropp, který nastupuje prvního března. Projednávat s ním budeme projekt a celkový vzhled Tržnice,“ řekl Čestmír Bruštík.

Rekonstrukce by podle něj mohla začít v srpnu či začátkem září a trvat by měla tři měsíce, pokud bude příznivé počasí.

„Nejde o velký zásah do spodku komunikace, jedná se spíše o frézování, nalití betonu a jeho zrání. V případě jednoho pruhu je to otázka nějakých tří neděl,“ uvedl náměstek.

Cestující i řidiči se podle něj musejí připravit na omezení provozu. Oprava by se měla uskutečnit po etapách, přičemž nejdřív má přijít na řadu pruh blíže k městské tržnici. Teprve poté se dotkne druhého pruhu a pak závěru Varšavské ulice.

Finanční strop bude 12 milionů

Karlovy Vary chtějí na projekt získat evropské dotace z takzvaného Integrovaného plánu rozvoje území.

„Strop bude i součástí zadání a činí 12 milionů korun. Do nich se musí rekonstrukce vejít. Stávající terminál bude sloužit po přechodnou dobu, kterou jsme si dnes stanovili na hranici deseti let do definitivního umístění a zpracování IDT,“ řekl primátor.

Zároveň zmínil, že bude navazovat na takzvaný generel dopravy. Ten teprve vzniká a má zmapovat dopravu v krajském městě.

„Při rekonstrukci Tržnice vycházíme z toho, že v současné době nemůže takhle vypadat a fungovat dalších deset let a zároveň na ni máme možnost využít peníze z EU,“ podotkl Petr Kulhánek.

Podle Čestmíra Bruštíka do Tržnice město naposledy výrazněji investovalo v roce 1980, od té doby už dávalo peníze jen na její údržbu.

Vedení Karlových Varů se snažilo linkovou i městskou hromadnou dopravu spojit v jeden integrovaný terminál ve Varšavské a Horově ulici, nápad ale zatím stojí na místě. Proti jeho vzniku protestovala řada odborníků i obyvatel zejména z centra města.

„Dopravní terminál Dolní nádraží i centrální přestupní stanice MHD Tržnice už zdaleka neodpovídají dnešním požadavkům na moderní dopravní uzly, významné městské plochy Dolního nádraží a trojúhelníku Varšavská-Horova-Tržnice jsou v současném stavu nedokomponované, nevhodně a neefektivně využité,“ uvedli autoři studie.

Nejčtenější

Muslimky si máčely nohy v pítku Vřídla, vzbudily pohoršení a debatu

Snímek zachycující dvě cizinky, které si omývají nohy v pítku karlovarského...

Bouři nevole vzbudil snímek z Facebooku, na němž si dvě muslimky umývají nohy v pítku Vřídelní kolonády. Část...

VIDEO: Honím čas, vysvětlil řidič kamionu předjíždění v zatáčce

Kamera natočila řidiče, který předjížděl na plné čáře v zatáčce

Bezohledného řidiče tahače s návěsem, který na Sokolovsku na plné čáře a navíc do zatáčky předjížděl ve vysoké...

Moje zodpovědnější generace. Více jsme se rvali, vzpomíná Kumstát

Petr Kumstát ze Sparty se raduje z gólu v utkání se Zlínem. S gratulací...

Po dvou protrápených sezonách ve Spartě nechtěl další podstupovat. Petra Kumstáta nezlákala ani možnost rozloučit se s...

Inspektoři vzali na tržnici zámečníka, objevili padělky za miliony

Kontroloři České obchodní inspekce našli padělky v zamčeném stánku.

Zámečníka si poprvé v Karlovarském kraji povolali na pomoc pracovníci České obchodní inspekce, když se na sklonku...

Sdružení firem odmítá pokračovat v dostavbě chebské nemocnice

Kontrolní den na stavbě chebské nemocnice. Na snímku nový pavilon. (3. ledna...

Dostavba a revitalizace chebské nemocnice za půl miliardy se komplikuje. Sdružení firem EBS-VCES Nemocnice Cheb, za...

Další z rubriky

Pěší zóny dostaly při filmovém festivalu zabrat, čisticí stroj se nezastaví

Čištění povrchu pěší zóny v Zeyerově ulici speciálním strojem.

Prakticky denně bylo doposud v provozu zařízení na čištění povrchu pěších zón, které na sklonku loňského roku zakoupily...

Inspektoři vzali na tržnici zámečníka, objevili padělky za miliony

Kontroloři České obchodní inspekce našli padělky v zamčeném stánku.

Zámečníka si poprvé v Karlovarském kraji povolali na pomoc pracovníci České obchodní inspekce, když se na sklonku...

Polib a jeď. Nová parkovací místa u škol ochrání děti a zrychlí dopravu

Polib a jeď. Delší setrvání na místě znamená hrozbu zablokování auta.

Fakt, že stále více rodičů vozí každé ráno své ratolesti do školy autem, vede radnice měst v Karlovarském kraji k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz