Tisíce osobních a nákladních aut běžně tunelem směřují zejména na D1 nebo Znojmo a Vídeň.
Objížďka v délce 2,5 kilometru vede obousměrně od mimoúrovňové křižovatky před tunelem po ulicích Žižkova, U Cvičiště, Hamerníkova, Jiráskova, kde se objízdná trasa napojuje na dálniční přivaděč. Objízdná trasa je v ulicích Jihlavy značená.
"V Jiráskově ulici je ten stav hrozný. V první den je to vždy větší zmatek, někteří řidiči bloudí a podobně," uvedl v pondělí odpoledne vedoucí jihlavského odboru dopravy Ján Tinka.
Podle něj v úvahu připadá přenastavit intervaly na vytížených světelných křižovatkách. "Uvidíme podle dalšího vývoje. Otázka je, jestli to má cenu, když uzavírka tunelu má nejpozději v pátek skončit," dodal Tinka.
Opravy vyjdou na 700 tisíc
Tunel by se měl znovu otevřít v pátek ve čtyři hodiny odpoledne. Služby města Jihlavy, které mají správu tunelu na starosti, tam provádí údržbové práce, ale i stavební zásahy.
"Jedná se o opravy opadaných obkladů v tunelu a prasklé kanalizace před tunelem. Oba problémy se nacházejí na levé straně směrem od Jihlavy na Znojmo a Vídeň," uvedl mluvčí služeb města Jihlavy Martin Málek.
Pravidelná každoroční údržba Jihlavského tunelu včetně stavebních oprav letos podle Málka vyjde na zhruba 700 tisíc korun.
Tunel v Jihlavě, který je sypaný, zahájil svůj zkušební provoz 1. července 2004 a má délku 307 metrů.
Dopravu v Jihlavě současně komplikuje uzavírka frekventovaného Pražského mostu (více čtěte zde), i opravy a uzavírky na D1 u Jihlavy.