Diskuze
Priority rychlovlaků: Přerov, Berlín, Vysočina. Zbývá najít vhodnou trasu
Děkujeme za pochopení.
D28a94v88i92d 50K25r37á32s57e47n92s88k81ý
Je paradoxní, že nejvíc křičí proti VRT kraj Vysočina - kraj, který jejich stavbou získá nejvíc. Obrovité zkrácení dojezdových časů do Prahy, do Brna, změna z vnitřní periferie tohoto státu na pohodlně dostupný moderní region.
A pana Velebu s jeho skvostnou myšlenkou "faceliftu" stávajících tras ani nemá smysl komentovat.
P25a32v24e92l 15S33t73a79v78j66a35n53í93k
Ani se nedivím, že jsou komunisti opět proti. Oni byli vždycky vizionáři. Takže hned po válce zarazili výstavbu dálnic, protože socialistický člověk dálnice nepotřebuje...
M18i60r93o18s79l78a53v 38S68t98e51i60n71e15r
Chybí mi zde mezinárodní spoje probíhající jihem ČR, Z Brna do Jihlavy na Č.Budějovice , Písek, Pasov a Mnichov, bylo by to připojení na letiště v Erdingu. Ani silniční spojení jižními Čechami není příliš rozbudované- česká síť je příliš orientovaná na Prahu.
Nemusí to být zrovna vysokorychlostní spoj, stačí zadání na 120 km/h ale umožnilo by to, převést značnou část nákladní dopravy na železnici. Podpořilo by to investice do výroby podle trati. Na dlouhodobější výhled je železnice opět perspektivní.
R67a47d25e76k 50J27a15n24a15t81a
"česká síť je příliš orientovaná na Prahu."
že je česká síť orientovaná na Prahu je logické. Bydlí tam nejvíce lidí, i firem a průmyslu je tam nejvíc. Podél vaší trasy v podstatě nikdo nebydlí. Ostatně i proto tak nikoho nenapadlo postavit tam ani dálnici, to jsou stejné důvody.
J51a78n 96P34e48t25e31r66a
A kdo jako bude ro te Jihlavy jezdit ?
Tam nikdy nic stejne nebude zastavoavt, pokud to ma byt vysokorychlostni vlak.
Ale tak na predvolebni diskuzi vdecne tema
A96l30e29š 71K63r38a23t19i38n58a
Tak ono to není jen o Jihlavě, že? Z Jihlavy se dá dostat na Znojmo a Třebíč. Tato spádová oblast má minimálně 200 tis. obyvatel. VRT vnímejte jako železniční dálnici se sjezdy a nájezdy. Současný železniční koridor Praha - Brno "dálnicí" není, to je jen taková lepší vyspravená silnice I. třídy, která vede navíc velkou oklikou, protože před 150 lety lokomotivy nezvládaly stoupání větší jak 12 promile...
A56l33e71š 41K42r28a15t41i63n88a
Provozní koncept rychlých expresů a zastávkových expresů je v návrhu RS1 reálný. Pokud máme budovat trať na Vmax 300-400 km/h nemůže kopírovat dálnici. Modernizovat koridory znamená oprášit myšlenku z 90. let, která téměř nikam nevedla, tzn. pouze se "vyžehlil" stávající stav, ale kapacita přepravy nevzrostla, ani se výrazně nezměnila dojížďková doba do velkých center. Navíc kamióny zůstali na dálnici, protože na koridorech už není pro náklady místo. Pokud bude jízdní doba Jihlava - centrum Prahy 40 minut, dálnice D1 se hezky vyčistí. Tedy VRT měla být už dávno!!!
P84a36v88e92l 54Ř21a66p11e80k
VRT podél dálnice, zastávkové rychlíky na VRT
To je tak, když místo odborníků vezmou věci do rukou hloupí politici.
R28a88d52e76k 83J63a50n84a95t83a
VRT může klidně vést podél dálnice. Například trať Frankfurt-Köln podél dálnice vede. München-Nürnberg taky. Záleží na místních podmínkách. VRT zvládá i sklony 40‰.
A zastávkové rychlíky? Proč ne. V Německu to tak je. Záleží na poptávce ana rozdílu cestovních rychlostí. Například v úseku Nürnberg-Ingolstadt využívají VRT RegionalExpresy, což koncepčně našim "rychlíkům" odpovídá. U nás by byla VRT Praha-Brno zcela jistě využívána pro rychlou příměstkou vrtsvu mezi Benešovem a Prahou.
R86i63c41h88a55r67d 81P20ů19ž46a
ono budovat zastávky po pár kilometrech tak nějak popírá rychlostní železnici. Než se vlak rozjede, už musí zase brzdit protože další zastávka...tím pádem by víc stál než jel...
R78a28d16e61k 42J81a69n41a35t26a
Nepopírá. Některé vlaky zastaví, některé (plnou rychlostí) zastávku projedou. VRT zastávka nemá perony u průjezdních kolejí.
Běžná praxe v západní Evropě, tak se tu prosím neztrapňujte.
M51i70r22o37s19l69a13v 56J86e77ž90e43k
Jihlava, Velké Meziříčí, Velká Bíteš. Mají dálnici, já jako obyvatel Vysočiny bych byl pro jižnější trasu se zastávkami Pelhřimov, Jihlava, Třebíč
R19o57m76a34n 52N46o43v35a72k
ja bych zvolil následující zastávky pro Vrtku z Prahy do Brna: Benešov, Vlašim, Pelhřimov, Jihlava, Puklice (u Jihlavy), Červená Lhota, Náměšť nad Oslavou a Rosice
M11i57c63h12a10l 81P90a44l12e92č19e58k
V ČR má smysl pouze VRT s napojením na nějakou fungující VRT. Takže Praha-Německo. Nabízí se Drážďany. Z Prahy na východ nebo jih prozatím nemá smysl. Dalo by se do budoucna uvažovat max o Vídni.
R78a41d25e51k 13J79a84n64a35t32a
Stávající trať přes Českou Třebovou praská ve švech. Jak jinak byste to řešil vy?
J33i97ř10í 53P49r23ů57š34a
Politi stále jaksi nechápu k čemu má VRT sloužit, opravdu není její účelem vymetat horní dolní, naopak musí vést co nejefektivnějším směrem mezi velkými sídly. Představa jakési regionální dopravy je jaksi mimo s ohledem že všechny vlaky na VRT musí splnit dost přísné předpisy pro vysokorychlostní vlaky ikdyž jejich rychlost nedosáhnu. další věcí je že i při dvouhodinovém intervalu dálkové dopravy nezbude moc místa na regionálku, protože pomalemu vlaku nestačí uhnout těsně před rychlý při 300km/hod musí mít před sebou volno cca 10 - 20 kilometrů.
R18a86d22e21k 84J84a81n83a39t26a
Stačí se vyhnout. Jak připomínám výše, rychlá regionálka se s ICE v Německu vystřídat sithne. Stačí si uvědomit, že rychlá regionálka, to je na Západě souprava s Vmax 200 km/h.
Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu
Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...
Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela
Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...
Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat
Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na Pelhřimovsku hořelo dvanáct hektarů lesa, ze vzduchu shazoval vodu vrtulník
U Horní Cerekve na Pelhřimovsku odpoledne hořelo 12 hektarů lesa, byl vyhlášen třetí stupeň...
Dotace pomohly nemocnicím a školám, promrhaly se za stánek i zpackané značení
Z dvaceti let v Evropské unii dokázal Kraj Vysočina vytěžit mnoho. Do kraje proudily miliardy...
Nejprve hasil požáry v Jihlavě německý sbor, před 100 lety vznikl český
Ke stému výročí založení jihlavského sboru dobrovolných hasičů vyšla kniha mapující jeho historii...
Na Pelhřimovsku hořelo dvanáct hektarů lesa, ze vzduchu shazoval vodu vrtulník
U Horní Cerekve na Pelhřimovsku odpoledne hořelo 12 hektarů lesa, byl vyhlášen třetí stupeň...
Křižovatka bude mít chytré semafory. Brodský obchvat zpomalí, obávají se řidiči
Město Havlíčkův Brod začalo s proměnou křižovatky severovýchodního obchvatu s Kyjovskou ulicí. Chce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!