Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Priority rychlovlaků: Přerov, Berlín, Vysočina. Zbývá najít vhodnou trasu

Bude to největší stavba na železnici v kraji pro příští desítky let. Trať pro vysokorychlostní i expresní vlaky z Prahy do Brna protne Vysočinu. A jednu stanici by měla mít buď přímo v Jihlavě, nebo někde za městem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je paradoxní, že nejvíc křičí proti VRT kraj Vysočina - kraj, který jejich stavbou získá nejvíc. Obrovité zkrácení dojezdových časů do Prahy, do Brna, změna z vnitřní periferie tohoto státu na pohodlně dostupný moderní region.

A pana Velebu s jeho skvostnou myšlenkou "faceliftu" stávajících tras ani nemá smysl komentovat.

2 0
možnosti
PS

Ani se nedivím, že jsou komunisti opět proti. Oni byli vždycky vizionáři. Takže hned po válce zarazili výstavbu dálnic, protože socialistický člověk dálnice nepotřebuje...

2 0
možnosti
Foto

Chybí mi zde mezinárodní spoje probíhající jihem ČR, Z Brna do Jihlavy na Č.Budějovice , Písek, Pasov a Mnichov, bylo by to připojení na letiště v Erdingu. Ani silniční spojení jižními Čechami není příliš rozbudované- česká síť je příliš orientovaná na Prahu.

Nemusí to být zrovna vysokorychlostní spoj, stačí zadání na 120 km/h ale umožnilo by to, převést značnou část nákladní dopravy na železnici. Podpořilo by to investice do výroby podle trati. Na dlouhodobější výhled je železnice opět perspektivní.

0 1
možnosti
RJ

"česká síť je příliš orientovaná na Prahu."

že je česká síť orientovaná na Prahu je logické. Bydlí tam nejvíce lidí, i firem a průmyslu je tam nejvíc. Podél vaší trasy v podstatě nikdo nebydlí. Ostatně i proto tak nikoho nenapadlo postavit tam ani dálnici, to jsou stejné důvody.

1 0
možnosti
JP

J51a78n 96P34e48t25e31r66a

5. 9. 2016 18:49

A kdo jako bude ro te Jihlavy jezdit ?

Tam nikdy nic stejne nebude zastavoavt, pokud to ma byt vysokorychlostni vlak.

Ale tak na predvolebni diskuzi vdecne tema ;-D

3 4
možnosti
AK

Tak ono to není jen o Jihlavě, že? Z Jihlavy se dá dostat na Znojmo a Třebíč. Tato spádová oblast má minimálně 200 tis. obyvatel. VRT vnímejte jako železniční dálnici se sjezdy a nájezdy. Současný železniční koridor Praha - Brno "dálnicí" není, to je jen taková lepší vyspravená silnice I. třídy, která vede navíc velkou oklikou, protože před 150 lety lokomotivy nezvládaly stoupání větší jak 12 promile...

3 0
možnosti
AK

Provozní koncept rychlých expresů a zastávkových expresů je v návrhu RS1 reálný. Pokud máme budovat trať na Vmax 300-400 km/h nemůže kopírovat dálnici. Modernizovat koridory znamená oprášit myšlenku z 90. let, která téměř nikam nevedla, tzn. pouze se "vyžehlil" stávající stav, ale kapacita přepravy nevzrostla, ani se výrazně nezměnila dojížďková doba do velkých center. Navíc kamióny zůstali na dálnici, protože na koridorech už není pro náklady místo. Pokud bude jízdní doba Jihlava - centrum Prahy 40 minut, dálnice D1 se hezky vyčistí. Tedy VRT měla být už dávno!!!

7 1
možnosti

VRT podél dálnice, zastávkové rychlíky na VRT ;-D

To je tak, když místo odborníků vezmou věci do rukou hloupí politici.

4 2
možnosti
RJ

VRT může klidně vést podél dálnice. Například trať Frankfurt-Köln podél dálnice vede. München-Nürnberg taky. Záleží na místních podmínkách. VRT zvládá i sklony 40‰.

A zastávkové rychlíky? Proč ne. V Německu to tak je. Záleží na poptávce ana rozdílu cestovních rychlostí. Například v úseku Nürnberg-Ingolstadt využívají VRT RegionalExpresy, což koncepčně našim "rychlíkům" odpovídá. U nás by byla VRT Praha-Brno zcela jistě využívána pro rychlou příměstkou vrtsvu mezi Benešovem a Prahou.

3 0
možnosti
RP

ono budovat zastávky po pár kilometrech tak nějak popírá rychlostní železnici. Než se vlak rozjede, už musí zase brzdit protože další zastávka...tím pádem by víc stál než jel...

2 2
možnosti
RJ

Nepopírá. Některé vlaky zastaví, některé (plnou rychlostí) zastávku projedou. VRT zastávka nemá perony u průjezdních kolejí.

Běžná praxe v západní Evropě, tak se tu prosím neztrapňujte.

2 1
možnosti
MJ

Jihlava, Velké Meziříčí, Velká Bíteš. Mají dálnici, já jako obyvatel Vysočiny bych byl pro jižnější trasu se zastávkami Pelhřimov, Jihlava, Třebíč :-)

1 0
možnosti
RN

ja bych zvolil následující zastávky pro Vrtku z Prahy do Brna: Benešov, Vlašim, Pelhřimov, Jihlava, Puklice (u Jihlavy), Červená Lhota, Náměšť nad Oslavou a Rosice ;-D

1 0
možnosti
MP

V ČR má smysl pouze VRT s napojením na nějakou fungující VRT. Takže Praha-Německo. Nabízí se Drážďany. Z Prahy na východ nebo jih prozatím nemá smysl. Dalo by se do budoucna uvažovat max o Vídni.

1 2
možnosti
RJ

Stávající trať přes Českou Třebovou praská ve švech. Jak jinak byste to řešil vy?

2 0
možnosti
JP

Politi stále jaksi nechápu k čemu má VRT sloužit, opravdu není její účelem vymetat horní dolní, naopak musí vést co nejefektivnějším směrem mezi velkými sídly. Představa jakési regionální dopravy je jaksi mimo s ohledem že všechny vlaky na VRT musí splnit dost přísné předpisy pro vysokorychlostní vlaky ikdyž jejich rychlost nedosáhnu. další věcí je že i při dvouhodinovém intervalu dálkové dopravy nezbude moc místa na regionálku, protože pomalemu vlaku nestačí uhnout těsně před rychlý při 300km/hod musí mít před sebou volno cca 10 - 20 kilometrů.

4 1
možnosti
RJ

Stačí se vyhnout. Jak připomínám výše, rychlá regionálka se s ICE v Německu vystřídat sithne. Stačí si uvědomit, že rychlá regionálka, to je na Západě souprava s Vmax 200 km/h.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD

27. dubna 2024  12:27

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat

24. dubna 2024

Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na Pelhřimovsku hořelo dvanáct hektarů lesa, ze vzduchu shazoval vodu vrtulník

30. dubna 2024  14:34,  aktualizováno  16:24

U Horní Cerekve na Pelhřimovsku odpoledne hořelo 12 hektarů lesa, byl vyhlášen třetí stupeň...

Dotace pomohly nemocnicím a školám, promrhaly se za stánek i zpackané značení

2. května 2024

Z dvaceti let v Evropské unii dokázal Kraj Vysočina vytěžit mnoho. Do kraje proudily miliardy...

Nejprve hasil požáry v Jihlavě německý sbor, před 100 lety vznikl český

1. května 2024  9:21

Ke stému výročí založení jihlavského sboru dobrovolných hasičů vyšla kniha mapující jeho historii...

Na Pelhřimovsku hořelo dvanáct hektarů lesa, ze vzduchu shazoval vodu vrtulník

30. dubna 2024  14:34,  aktualizováno  16:24

U Horní Cerekve na Pelhřimovsku odpoledne hořelo 12 hektarů lesa, byl vyhlášen třetí stupeň...

Křižovatka bude mít chytré semafory. Brodský obchvat zpomalí, obávají se řidiči

30. dubna 2024  14:21

Město Havlíčkův Brod začalo s proměnou křižovatky severovýchodního obchvatu s Kyjovskou ulicí. Chce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!