Chcete shodit pár kilo a nevíte jak na to? Nevěřte všem radám, které uslyšíte.

1. mýtus: Nejím, tedy hubnu

Velký mýtus, asi ten největší. Pravda je, že nejí-li člověk, hubne, ale tělo ukládá na horší časy, a jakmile se začne přijímat potrava, člověk přibere nejen, co ztratil, ale i hmotnost navíc. Jde o tzv. jojo efekt.


2. mýtus: Čím více ovoce, tím lépe

Mnozí žijeme v přesvědčení, že ovoce je zdravé, a tudíž je dobré ho hodně konzumovat. Ovoce je skutečně zdravé, ale pozor! Měli bychom si hlídat nejen jeho množství, ale i jeho druh a také stupeň zralosti, a to hlavně, pokud se snažíme zhubnout.


3. mýtus: Při hubnutí musíme vynechat pečivo

Určitě už jste slyšely názor, že při hubnutí by se mělo pečivo vyloučit. Přesto tento názor není pravdivý. Chléb a pečivo by měly být každodenní a pravidelnou součástí redukčního jídelníčku bez výčitek svědomí.


4. mýtus: Rýžové chlebíčky a další extrudované potraviny jsou dietní

Tak to je velký mýtus. Tyto potraviny totiž obsahují málo vody, proto je v nich energie více koncentrovaná. Mají také vysoký glykemický index.


5. mýtus: Od pěti večer se nesmí jíst

Tohle je veliký nesmysl. Důležité je se najíst nejpozději 2 - 3 hodiny před spaním. Večeře by měla být lehká a měla by se spíše obsahovat bílkoviny než sacharidy.


  6:00,  aktualizováno  25. března 2019 20:37