Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

The Legend 2: The Secret of Alamut

  12:00
Vzpomínáte si ještě na hru The Legend of the Prophet and the Assasin z ledna tohoto roku? Pokud ano, tak vězte, že se nám po delším čekání dostalo do rukou její dokončení a v něm se možná už konečně dostaneme na kobylku falešnému prorokovi Simonovi de Lancroise.
The Legend 2: The Secret of Alamut

Dokončení příběhu o pomstychtivém banditovi, hledajícím neposkvrněnou část své vlastní duše.

Pamatujete si ještě na hru The Legend of the Prophet and the Assassin? Starou něco přes půl roku? Od slovinských Arxel Tribe? Byla to přeci ta adventura, která vám zrovna ve své nejlepší fázi předhodila nápis „To be continued…“ a jen tak z ničeho nic si uprostřed rozvíjejícího se příběhu skončila? Tak co, ani teď vám to nic neříká? Ach…

Tak tedy pěkně od začátku. Kdysi dávno (odhadem někdy ve třináctém století) žil byl jeden hrůzostrašný bandita jménem As-Sayf, který brázdil pouště orientu a vraždil vše živé, co se připletlo pod kopyta jeho vraného koně… No tak dobrá, trochu přeháním. Bandita to sice opravdu byl, nicméně s tou krutostí to nebylo zase tak strašné. As-Sayf, pravým jménem Tancrede de Nérac, totiž v minulosti patřil k řádu templářských rytířů a trocha té cti a stopy po spravedlnosti v něm přeci jen zůstaly. Banditou se stal ze vzteku, z životní nouze, která ho vlivem několika potupných lidí postihla. Nicméně po těch mnoha letech, během nichž se jeho The Legend 2: The Secret of Alamut jméno rozneslo široko daleko, se rozhodl skoncovat se životem psance a hodlal se usadit na nějakém mírumilovném místě, kde by mohl začít nový život. Takové ideální klidné místo představoval Jébus – nové město postavené na popud proroka jménem Simon de Lancroise. Když ale do města Tancerede po dlouhé cestě dorazil, nalezl zde jen trosky a mezi nimi posledního žijícího obyvatele. Od toho se dozvěděl, že Simon byl falešným prorokem a že se ve městě nikdy ani neukázal. Tancredovi se tedy rozplynul jeho sen o klidném životě přímo před očima a pln vzteku se rozhodl pro pomstu. A tou pomstou nemělo být nic jiného, než Simonova setnutá hlava povalující se v prachu u Tancredových nohou.

A tak se tedy náš hrdina vydal na dlouhou a extrémně nebezpečnou pouť po Simonových stopách, které nakonec zůstaly v prvním dílu hry neodhaleny. Arxel Tribe se pravděpodobně z čistě komerčních důvodů rozhodli svůj projekt rozseknout na dvě poloviny, z nichž tu druhou nám předkládají právě nyní. Oba dva díly na sebe pochopitelně naprosto přesně navazují a pokud si budete chtít prožít Tancredův příběh od začátku až do konce, v podstatě vám nezbývá nic jiného než si koupit obě hry zvlášť za dvojí peníze. Tento nekalý tah tvůrců The Legend 2: The Secret of Alamut odsoudily téměř všechny herní magazíny, odsoudil jsem ho pochopitelně i já a během této recenze ho budu odsuzovat i nadále. Arxelové navíc pod už beztak přehřátý kotel kritiky přidali ještě další polínko ve formě prohlášení na své webové stránce, že The Secret of Alamut (dále jen Alamut) je jednou z nejlepších adventur, jaké kdy byly vyrobeny. To je pochopitelně nehorázně přehnaný hype a já bych si dokonce nedovolil souhlasit ani s tvrzením, že je tento druhý díl lepší než jeho předchůdce. Oba dva jsou totiž naprosto stejné, ba co víc – Alamut je dokonce ještě o chloupek kratší.

Intro Alamutu je seskládáno z ústřižků těch nejlepších animací z prvního dílu a dovede hráče do zcela identického menu, ztvárněného formou dobové mapy kontinentů. Přibyla v něm pouze jedna nová položka – „Resume“, která hráči zhruba v minutové sekvenci představí děj prvního dílu formou mluveného slova doplněného o několik statických obrázků. Kliknutím na položku „New game“ vás pak program doslova katapultuje přímo na místo, kde první díl skončil – tedy do tábořiště uprostřed noční tmou pokryté pouště. Odtud se pak vydáte vstříc dalším dobrodružstvím a nebezpečným nástrahám, které The Legend 2: The Secret of Alamut se budou odehrávat na třech hlavních lokalitách – v chrámu Alamut, v klášteře sv. Kateřiny a v opuštěných zlatých dolech.

Náplň hry a tím pádem i hratelnost se drží na úrovni prvního dílu, což je vzhledem k jeho kvalitám potěšitelné. Většina puzzlů je založena na sbírání, kombinování a používání předmětů, kterých se vám za celou hru v inventáři nashromáždí přes sedmdesát. Dialogy jsou tentokráte odsunuty nikoli na druhou, ale spíše až na třetí kolej, protože oproti prvnímu dílu je Alamut situován na opuštěné lokality, kde na žijící bytost narazíte jen velmi zřídka. Jednotlivé úkoly a problémy, jež nám tvůrci postavili do cesty, jsou naštěstí přísně logického charakteru a nepyšní se žádnou vysokou obtížností. Tedy až na výjimky, které zato dokáží zhýčkaného hráče zdravě přinutit k přeřazení svého mozku na rychlejší obrátky. Vzpomínám si, že v prvním díle jsem se docela zapotil při řešení puzzlu se zvěrokruhem, tentokráte mě položilo na lopatky skládání pyramid z červených a bílých kuliček, jejichž princip jsem doposud nepochopil (po pravdě řečeno - po náhodném překonání tohoto puzzlu jsem se o to už ani nepokoušel).

The Legend 2: The Secret of Alamut Jelikož Alamut běží na stejném enginu jako jeho předchůdce, nezměnilo se nic ani na ovládání a vizuální stránce hry. Pohybem kurzoru myši se můžete na všech lokacích otáčet kolem sebe o 360 stupňů, kliknutím levého myšítka provádíte akce a pravým myšítkem vyvoláte v horní části obrazovky inventář. Ten je opět rozdělen na dvě části – na předměty a na zbraně, ovšem toto rozdělení považuji za zcela zbytečné snad ještě více než u prvního dílu. Tam bylo alespoň čas od času nutné vytáhnout šavli nebo kudlu (jiné zbraně nevlastníte) proti svému nepříteli, avšak v druhém dílu na žádného přímého protivníka nenarazíte a zbraně budete používat jako obyčejné předměty, tedy pouze na odřezávání provazů nebo ničení překážek. I přes absenci soubojů se však se smrtí svého hrdiny setkáte častěji, než by vám bylo po chuti. Na vině jsou kupříkladu jezírka s kyselinou nebo po nebi brázdící orel, kterému se z ničehož nic neodolatelně zalíbí vaše oční bulvy. Nepotěší též přítomnost několika časově limitovaných puzzlů, jejichž nevyřešení znamená taktéž předčasný konec hry.

Graficky je Alamut na dnes již průměrné úrovni. Vše běží v nižším rozlišení 640x480, design lokací a charakterů vypadá sice pohledně, ale tak nějak uměle. Totéž platí i The Legend 2: The Secret of Alamut o četných animovaných sekvencích. Naopak mě příjemně překvapil hudební doprovod, který na rozdíl od prvního dílu zaznívá velmi často a navozuje tak příjemnější a podmanivější atmosféru.

Tato po všech stránkách poměrně slušná adventura doplácí v podstatě na jediný problém, související s jejím rozdělením na dvě části a taky s celkově nižší obtížností. Je jím pochopitelně žalostně krátká hrací doba, pohybující se kolem osmi hodin čistého času. Alamut je dokonce z hlediska počtu lokací, předmětů a postav ještě o něco méně rozsáhlý než první díl, což je dosti zarážející. A aby toho nebylo málo, zklamáním se pro mne stala i finální část hry. Během hraní jsem se ujišťoval, že si za to půlroční čekání Simonovu smrt řádně vychutnám, ale… všechno to skončilo úplně jinak, než jsem předpokládal… z určitého pohledu téměř fiaskem. Ale na to konec konců přijdete sami, pokud se rozhodnete si hru pořídit. Na tomto místě můžeme jen tiše závidět obyvatelům Severní Ameriky a zároveň vzdát hold tamnímu distributorovi DreamCatcher Games, který na rozdíl od evropského distributora Wanadoo dal najevo svoji prozíravost, vydal obě hry The Legend 2: The Secret of Alamut v jednom celku a ke všemu ještě za velice přijatelnou cenu. V případě zájmu vám tedy doporučuji koupit si hru přes internet (jinak to stejně asi nepůjde, jelikož v České republice se hra prodávat nebude) a sáhnout po americké verzi. Ta de facto postrádá jediný závažný nedostatek, který tuto jinak vcelku vydařenou dvoudílnou adventurku stahuje do šedi průměru.

My se ale nacházíme v Evropě, kde se oba dva díly oficiálně prodávají odděleně a právě na tuto negativní skutečnost musím brát nezanedbatelné ohledy v hodnocení. Jen doufám, že se tento neférový tah společnosti Arxel Tribe finančně nevyplatí a že se do budoucna podobným nežádoucím „aktivitám“ vyvarují. Prozatím to vypadá docela nadějně – pokud je mi známo, tak ani Casanova a ani velmi slibně vypadající Hitchcock by podobným cirkulárním řezem neměly být postiženy.

The Legend 2: The Secret of Alamut
Výrobce: Arxel Tribe
Vydavatel: Wanadoo
Distribuce v ČR: hra nebude na území ČR v prodeji
Oficiální homepage: secrets.arxeltribe.com
Minimální konfigurace: procesor 200 MHz, 32 MB RAM, 150 MB HDD
Doporučená konfigurace: procesor 233 MHz, 64 MB RAM
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Kdyby nebyl projekt The Legend drasticky rozseknut na dva kusy, určitě by stál za pozornost. Ale takhle?
Hodnocení 62%

Autor:

Kingdom Come: Deliverance 2

Pokračování úspěšného českého RPG Kingdom Come: Deliverance vychází již 4. února 2025 na PC, PS5, Xbox Series X a Series S.

Nejčtenější

Nakreslili mi tečky na obličej a dekolt. Pět let tajila práci na Kingdom Come 2

Zatímco česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 právě zažívá zasloužený úspěch, práce na motion capture, tedy přenesení skutečných pohybů do digitálního světa, začaly před pěti lety....

RECENZE: Druhý Kingdom Come je historický epos, jaký tu ještě nebyl

90 %

Pokračování české historické hry Kingdom Come: Deliverance je přesně takové, jaké si většina fanoušků přála – rozsáhlejší, hezčí a lépe napsané. Komu se líbil první díl, nemusí nad jeho pořízením...

Nezastavitelný Kingdom Come 2. Středověký epos překonal další rekord

Ačkoli česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 odstartovala fantasticky už během týdne, víkend jí dopřál rekordní počet hráčů.

Kingdom Come 2 vykročil fantasticky, je to celosvětový prodejní hit

Někteří čekali fronty na podpis, jiní zvolili digitální edici. Ať už si hráči pořídili očekávanou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 jakkoliv, již nyní je zřejmé, že je to v globálním...

Kingdom Come 2 prodal za den milion kopií, Češi kupují krabicové verze hry

Herní studio Warhorse slaví první velký milník - za první den se prodalo přes milion kopií pokračování hry Kingdom Come: Deliverance. V Česku je zájem až čtyřikrát vyšší než u prvního dílu, uvedli...

Šéf Take-Two zdůraznil důležitost PC. Kdy tam vyjde GTA 6, ovšem neřekl

Grand Theft Auto 6 je v globálním měřítku nejočekávanější hra na světě. Oficiálně potvrzena je však stále jen na PlayStation 5 a Xbox Series X/S, byť šéf vydavatelství Take-Two zdůrazňuje důležitost...

11. února 2025  14:37 4

Dynasty Warriors: Origins

vydáno 11. února 2025  12:46,  aktualizováno  12:47

Něco na tom je. Nekonečná jízda autem v prohlížeči je dokonalý relax

Unikátní hra Slow Roads, kterou můžete hrát zdarma v internetovém prohlížeči, vstoupila do zcela nové verze. Nekonečná projížďka krajinou dostala novou detailnější grafiku a chystá se i na Steam.

11. února 2025 22

Nezastavitelný Kingdom Come 2. Středověký epos překonal další rekord

Ačkoli česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 odstartovala fantasticky už během týdne, víkend jí dopřál rekordní počet hráčů.

10. února 2025  10:20 96

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Adam Mišík o svém handicapu: Mohli jsme to léčit, ale rodiče nechtěli

Že by znal podobnou situaci z vlastního života, Adam Mišík popírá. Ale zahrál si ji rád. Ve filmu Holka od vedle je...

Nakreslili mi tečky na obličej a dekolt. Pět let tajila práci na Kingdom Come 2

Zatímco česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 právě zažívá zasloužený úspěch, práce na motion capture, tedy...

Zvyšují riziko úmrtí. Průmyslové potraviny zavrhla dosud největší studie

Její verdikt není unikátní, obdobný vynesly mnohé předchozí výzkumy. Jenže aktuální studie se chlubí největším,...

Janek Ledecký tajil děti a teď i vnučku. Skoro dva roky je dědečkem

Kondici má jako čtyřicátník a figuru taky, nakonec hojně ji předvádí i v dokumentu, který o něm natočila Česká...

Po Pirátech z Karibiku jsem rok chodila na psychoterapie, přiznala Knightley

Keira Knightley (39) se rozpovídala o tom, jaký vliv měla filmová série Piráti z Karibiku na její hereckou kariéru....