Nový Battlefield nevyjde jen na konzolích ale také na počítačích. A poprvé v historii spojí plnohodnotný singleplayerový a multiplayerový zážitek. Navíc v měřítku větším, než jakým se ohání třeba opěvovaný Modern Warfare 2. - číst recenzi Modern Warfare 2
Sólový modus vypráví zajímavý příběh a navíc je zasazen z větší části do otevřeného světa. I v singleplayeru lze využít až patnácti vehiklů včetně vozidel, vrtulníků nebo lodí. Jako třešničku na dortu můžete kompletně zničit prostředí. A to zní hodně slibně.
Kdo vynechal první díl, nemusí se strachovat o nepochopené souvislosti. Bad Company 2 přijde s uzavřeným příběhem, byť v ústřední roli vystupuje opět "B kompanie". Čtyřčlenná skupinka týpků z americké speciální jednotky se nebere úplně vážně a akci si užívá.
Nejlépe můžeme jednotku popsat jako vojenskou alternativu krotitelů duchů. A zrovna tihle packalové dostanou za úkol zabránit třetí světové válce.
"Kluci jsou pořád u armády a myslí si, že je čeká nudná patrola někde na Aljašce, ale vyklube se z toho pořádně velké dobrodružství. Náhodou zjistí, že Rusové pracují na tajné zbrani," popisuje příběhové pozadí producent Gordon Van Dyke.
Nečekejte ale parodii na válečné hry. Bad Company 2 oproti svému předchůdci poněkud zvážní, i když se na něm podílejí stejní scénáristé a autoři dialogů. Vtip každopádně nezmizí, tvůrci se však soustředí na co nejlepší vybalancování vážného s humorným, což není úplně jednoduché.
Jak dnes bývá dobrým zvykem, nebude se Bad Company 2 odehrávat stále na stejném místě, v tomto případě na Aljašce. Přesuneme se také do Latinské Ameriky, konkrétně pak přinejmenším do Bolívie. Rusové zde mají důležité spojence. Hra nabídne hodně atraktivní podívanou. Ledem pokrytou Aljašku bude střídat hornatá džungle a vůbec na oko malebné prostředí.
Je pravdou, že v nepříliš osídlených úrovních kampaně toho nebude moc k ničení. Ale když na nějaký objekt (platí to však i pro přírodu) narazíte, můžete ho s pomocí patřičně silných zbraní kousek po kousku rozebrat. Kde chybí dveře, nebo kde je nechce hledat, uděláte si vlastní. To platí i pro multiplayer.
Hra více hráčů nesází na kvantitu. Jedné partie se může zúčastnit maximálně 32 lidí, což poněkud zaostává za konkurencí, ale i za předchozími Battlefieldy na osobních počítačích. Mělo by to stačit. Autoři slibují také minimálně osmero map. Tvrdí sice, že se jich do vydání pokusí připravit co nejvíce, ale něco nám říká, že si nějaký ten materiál šetří pro stahovatelné přídavky, které se EA velice zalíbily.
Těšit se můžete také na čtvero módů, mezi nimiž nesmí chybět známý Conquest, který se poprvé objevil už v Battlefield 1942. Dále tu je Rush, tedy obdoba Goldrush z prvního dílu. Dva zbylé módy zatím nebyly odhaleny, jsou však určené pro čtyřčlenné týmy a úzkou kooperaci.
Mapy pokryjí rozličné prostředí. Některé nabídnou volnější prostor, jiné využijí těsných uliček města. Fronta by se přitom měla posouvat, čímž se mapa bude postupně rozšiřovat, a to až čtyřikrát. Pakliže obránci dokáží posunu fronty zabránit, po určitém čase mohou zvítězit i na nerozvité mapě.
Multiplayer Bad Company 2 se nese ve znamení specializace. Budete si vybírat ze čtyř poměrně tradičních tříd (frontový voják, medik, průzkumník a expert přes výbušniny), šestačtyřiceti zbraní a ze třinácti specializací. Dokonce i vehikly bude možné upravovat a vylepšovat, třeba o radarový systém. Když se to všechno zkříží, dává to neuvěřitelných 15.000 kombinací, a tedy i velkou šanci, že na bojišti nebudou pobíhat zcela identičtí hráči.
Důležitou součástí motivačního systému jsou zkušenosti, jejichž sběr budete sledovat přímo na monitoru v podobě plnění nenápadné lišty. Na základě zkušeností postupujete po úrovních, získáváte přístup k lepším zbraním a dalším serepetičkám.
Autoři navíc přicházejí se systémem zisku zkušeností, který je silně orientován na týmové hraní. Nemusíte nepřítele hned zabít, nějaké ty zkušenostní bodíky dostanete i tehdy, když ho jen načnete a parťák dokončí.
Dokonce se nemusíte zamotat ani přímo do bojů, i když pak byste se ochudili o nejlepší část hry. Ale už jen objevování protivníků a jejich hlášení kolegům je hodnoceno zkušenostmi. Nepřátelé se pak objeví na radaru všem.
Nový Frostbite engine vypadá opravdu mocně, a to nejen po stránce skvělých efektů, ale především co do možností destrukce. Ta působí opravdu věrohodně a není to jen nějaký marketingový tahák napsaný na krabici. V prezentacích to skutečně funguje a dovedeme si představit, že především v multiplayeru půjde o důležitý element.
S novým enginem se ale pojí také jedna špatná zpráva. Podle dostupných informací pro hru nebude možné vytvářet mody. Zatím neexistuje žádný použitelný nástroj, který by bylo možné dát do rukou amatérů. Určitě nebude chybět podpora dedikovaných serverů, kterou třeba Modern Warfare 2 nenabízí.
Příjemnou zprávou je naopak deklarovaná snaha autorů hru plně optimalizovat pro počítače. K tomu je dokonce určen vlastní tým vývojářů. Bad Company 2 by navíc na PC mělo vypadat lépe než na konzolích.