Pokud i vás bolestivě zasáhla zpráva o tom, že chystané pokračování populární Ultimy Online nazvané Ultima Worlds Online: Origin se ruší, můžete teď všechny chmury klidně pustit z hlavy. Podle všeho to totiž vypadá tak, že Electronic Arts a Origin Systems se rozhodli zcela plánovitě pustit mezi herní komunitu poplašnou zprávu, která se ve skutečnosti nezakládá na pravdě. V prohlášení, které jste s mohli přečíst i na oficiálních stránkách projektu, se psalo, že veškeré práce na UWO: Origin byly zastaveny a to z důvodů, které už od pohledu vypadaly poněkud nevěrohodně. Například jen těžko věřit tomu, že teprve po tak dlouhé době vývoje někoho z týmu napadlo, že obě Ultimy by si vlastně navzájem konkurovaly, a proto bude lepší soustředit se jen na jednu z nich. Autoři šli se svým klamavým záměrem dokonce tak daleko, že uspořádali pompézní tryznu za UWO: Origin, na které se údajně měly spálit veškeré materiály, které se zrušené hry týkaly.
Včerejší tisková zpráva Originu ale všechno uvedla na pravou míru (a lze se jen dohadovat, kolik desítek a stovek rozhořčených mailů přispělo k tomu, že se zpráva objevila včera a ne až příští týden, na kdy bylo její vydání původně plánováno). Vývoj UWO: Origin nejenže normálně pokračuje, ale ani nikdy nebyl zastaven a i oficiální stránky projektu budou obnoveny v celé své kráse. O svá další dobrodružství ve světě Ultimy se tedy nemusíte bát a když už se nám všem tak hromadně ulevilo, můžeme si rovnou trochu připomenout, co nás vlastně v tom chystaném pokračování čeká.
Nejviditelnější změnou je pochopitelně přechod do třídimenzionální grafiky. Z přilehlých screenshotů můžete sami posoudit, že vizuální posun od prvního dílu je opravdu citelný (navíc je při pohledu na ně evidentní, že projekt v takovém stupni rozpracování žádná soudná firma nepotopí). Možná i proto se název hry neobešel pouhým UO2, ale kompletně se přebudoval na stávající UWO: Origin. Nový svět i jeho obyvatelé prý budou jasným důkazem toho, že autoři nespali na vavřínech, ale pilně pracovali na motion capturingu, umělé inteligenci a dalších aspektech hry. Perspektiva, z níž budete na svou postavu i na všechno okolo ní shlížet, se nazývá third-person a její výhody byste měli ocenit například v okamžicích, kdy by při dvojitém saltu mohl pohled z vlastních očí pohybující se postavy vyvolávat žaludeční nevolnosti.
Když už jsme nakousli postavy ve hře, probereme si je trochu podrobněji. Tak předně budete mít na výběr ze tří různých ras (Juka, Meer a člověk). Povolání, z nichž si můžete pro svojí postavu nějaké vybrat, je hodně a na paměti byste měli mít hlavně jednu věc - pokud budete nerozhodní a budete si chtít osvojit vícero činností, musíte počítat s tím, že ani v jedné nebudete tak dobří, jak byste bývali byli, kdybyste se specializovali jen na jednu z nich. O vyvážení sil mezi bojovníky a kouzelníky si starost dělat nemusíte - starosti už si dělali autoři a podle nich se jim povedlo najít optimální systém silných a slabých míst všech povolání tak, aby žádné nebylo v nevýhodě nebo naopak ve viditelné převaze. Navíc bylo snahou motivovat hráče k tomu, aby se sdružovali do skupin, v nichž se jejich slabiny minimalizují a přednosti sčítají (sdružovat se přitom lze s kýmkoliv bez ohledu na rasu či úroveň).
Vývoj postav funguje obdobně jako v každém jiném RPG - za provádění vybraných činností získáváte zkušenosti, postupujete na vyšší úrovně a zároveň s tím distribuujete vydobyté skill points do toho, v čem chcete svoji postavu vylepšovat. Možností, co si za skill pointy pořídit, je kolem tisícovky, takže vidíte, že variabilita rozhodně nebude slabým místem hry. Výběr takzvaných "skillboxes" se bude u jednotlivých ras mírně lišit.
Co se týče systému kouzel, pak si budete moci vybrat z deseti škol, přičemž zůstává jen na vás, jestli se soustředíte jen na jednu z nich nebo se raději pokusíte zvládnout jich víc najednou. Kromě kouzel ze staré Ultimy plánují autoři přidat desítky nových a dokonce si budete moci vytvářet unikátní magické zbraně.
Z dalších ohlášených vlastností UWO: Origin stojí za zmínku ještě třeba střídání dne a noci (jeden den ve hře potrvá dvě hodiny reálného času), přítomnost silných (ale ne neporazitelných) strážců, cestování skrze moongates (měsíční brány - obdoba teleportů) nebo upadání do bezvědomí (v němž mají vaši přátelé poslední šanci odvléct vás do bezpečí dřív, než na vás nějaké ohavné monstrum svoje dílo zkázy dokoná definitivně).
Na závěr je třeba si ujasnit ještě poslední důležitou věc - vaše postava z UO vám v UWO: Origin nebude nic platná, a to proto, že ji tam vůbec nedostanete (což se při míře odlišnosti obou titulů není čemu divit). A pokud by vás snad ještě popadla chuť pokochat se pohledem na reálie svého oblíbeného MMORPG světa, tady najdete celou hromadu dalších screenshotů.