Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Trash - recyklujte již dnes!

  12:00
Strategie ve starém duchu, takový projekt si dovolí postavit jediná vrstva herní společnosti: nezávislí vývojáři. Trash nabízí tři herní strany, odehrává se v katastrofické budoucnosti a hýří nápady - více v dnešním článku..

TRASH
Výrobce hry: Inhuman Games
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: 2003
oficiální homepage
Trash Protože rádi hrajeme hry, chceme dělat takové, které nejsou omezené ziskuchtivými producenty a které třeba nemají nejlepší grafiku, ale skvěle se hrají - tak zní jedno z kréd nezávislých vývojářů a trojčlenný tým Inhuman games se snaží naplnit ho významem se strategickou hrou Trash. Nápad vznikl v hlavě pana Currieho, který opustil teplé producentské místečko u herní pobočky Microsoftu a odebral se společně s dvěma vývojáři na trnitou cestu nezávislého developingu. První verze real-time strategie Trash měla ale k úspěšnému produktu daleko. Na obrazovce byly vidět pouze trojúhelníky a kolečka, symbolické znázornění jednotek, na kterém programátoři zkoušeli jednotlivé přístupy k strategii a teprve poté se rozhodli k vytvoření graficky přitažlivé hry s obsahem ne nepodobným klasickým RTS s cílem postavit základnu, nakumulovat jednotky a vypráskat protivníka z herní mapy. Trash neboli "odpad" není ironickým pojmenováním hry bez podpory , ale s odpadem se přímo počítá při výrobě jednotek.

Trash Herní architektura zpracovaná v postapokalyptické budoucnosti nabízí tři rasy: lidi, mutanty a stroje. Každá strana pak rozvíjí vlastní strategii, které je dosaženo za pomoci jiných expanzivních mechanismů. V případě lidí se zaměříme na stavbu recyklačních faktorií a zlepšování jednotek pomocí mechaniků, kteří po dosáhnutí technologického vylepšení obejdou všechny jednotky a postupně je změní. Mutanti zase nabízí rychlé teleportování po mapě a transportní portály plně integrované do pathfindingu, zatímco stroje se pohybují jen za pomoci speciálních trubkovitých kolejí, které nejen slouží k přepravě, ale také jako kanály pro sbírání odpadu. Odpad - souhrnný jmenovatel výroby se nachází na smetištích a jednotky jsou z něj přímo konstruované. Zničení jednotky znamená návrat odpadu do herního světa a možnost nové recyklace, dokonce je takto vytvořený odpad počítán jako vytěžitelná vrstva zakrývající povrch, kde může být například důležitý důl. Na odpadu jsou závislé všechny tři strany, kromě mutantů, kteří navíc potřebují lidi k výrobě biologických bojových jednotek. Trash Nedostatek lidí na herní mapě znamená začátek konce mutantů, ale také strojů - ty zase chytají lidi k zajištění provozu generátorů energie. Ironická situace, že? Pohon většiny mašin zajišťuje plyn, druhá ingredience každé RTS, která v Trash nikdy nedochází.

Samotné rozdíly mezi herními stranami jsou mnohem větší, proto se na ně podívejme detailněji. Lidští bojovníci vyrábějí zbraně typické pro konec dvacátého století: kulkometné a obrněné prostředky. Jako jediní mohou lidé pro každý sběrný sklad používat více těžebních strojů, na druhou stranu jsou omezeni nutností postavit strukturu na smetišti. S lidmi se každý laik nebo strategický začátečník má cítit jako doma (ne jako na smetišti...), jsou stranou, která se nejblíže přibližuje typické RTS. S náročnějšími mutanty už musíme přemýšlet nad odchytáváním lidských zdrojů a taktickým umístěním teleportovacích portálů, protože rychlý pohyb na mapě není jejich výsadou - stroje ďábelsky rychle staví koleje nutné pro pohyb, ty se ale stávají jejich slabinou, protože stačí koleje rozbít a stroj uvízne. Stavba kolejí vyžaduje odpad a když odpad dojde, má stroj po legraci - Trash a po srandě má ve chvíli, kdy ho protivník zacyklí ve vlastních kolejích! Povinné potrubí pro zajištění funkčnosti mezi jednotlivými budovami je dalším taktickým cílem, který může protivníka přechodně ochromit.

Jak pan Currie přiznává, jeho společnost má omezené prostředky na vytváření smrtelné umělé inteligence, a tak se spokojuje s nízkou UI a důrazem na multiplayer. V ideálním případě bude umožněno až 24 hráčům soupeřit na jedné rozsáhlé mapě, proto jsou jednotlivé budovy designovány i pro sdílení několika hráči - třeba sběrný sklad lidí je zařízen pro sběr odpadu od několika hráčů, kteří se následně mohou o produkci dělit. Graficky hra nevybočuje z normálu, používá domácí engine pod DirectX 8.0 a neustále na něm programátoři pracují. V týmu Inhuman navíc vyniká mezinárodnost: lidé z několika států Států a z Jugoslávie se scházejí v internetových debatách o dalším vývoji, který pak zapracovávají do již funkčního strategického modelu Trash. Veřejné demo zatím očekávejme, podle Marka Currieho se ho brzy dočkáme a jak se zdá, nebudeme litovat. Koneckonců, již do uzavřeného betatestu se přihlásilo 4000 lidí.

Autor:
Témata: Recyklace
  • Nejčtenější

Vydělala miliony prodejem vody, ve které se koupala. PayPal je odmítal vyplatit

Streamerka Belle Delphine, která na internetu vystupuje i pod přezdívkou Gamer Girl, se před lety...

Změní mi to život, raduje se vývojář poté, co prodal 200 tisíc kopií své hry

Nezávislá strategie Rusty’s Retirement těží z velmi jednoduchých pravidel a minimálních nároků na...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Dohrál slavnou skákačku bez stisknutí tlačítka pro skok. Trvalo to 86 hodin

Po osmadvaceti letech od vydání a desítkách tisíc hodin marných pokusů se komunitě kolem legendární...

Poslední díl Farming Simulatoru prodal 6 milionů kopií, teď je k mání zdarma

Farming Simulator 22 je tím nejprodávanějším dílem v patnáctileté historii série, nyní si ho díky...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Parkurová hra vzala Steam útokem, hráči jsou nadšení

Žádné střílení ani boj, Rooftops & Alleys: The Parkour Game přináší jen parkur. A hráči jsou...

Vývoj Cyberpunku 2077 oficiálně skončil, na Zaklínačovi 4 se pilně pracuje

Vývoj Cyberpunku 2077 oficiálně skončil, potvrdila finanční zpráva CD Projektu. Studio nyní...

Hráče šokovala cena digitálního oblečku, stojí jako zájezd k moři

Nový kosmetický doplněk do hry League of Legends, vytvořený na počest jejího nejúspěšnějšího hráče...

Nádherný Lego set podle Zeldy je konečně skutečností, ale ta cena

Konec spekulací, Lego ve spolupráci s Nintendem chystá na letošní rok nádhernou sadu na motivy...

Od skromných začátků k miliardám. Připomínáme nejvýznamnější hry od Bethesdy

Společnost Bethesda už dělá hráčům radost více než 35 let. Za tu dobu se nevyhnula řadě přešlapů,...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Někteří mě mají za zlatokopku. Nenesu to lehce, říká manželka Ondřeje Kepky

Seznámili se na vysoké škole, kde on byl pedagog a ona studentka. Jsou spolu přes devět let a v budoucnu plánují i...