Oznámení přenosné herní konzole od společnosti Valve před dvěma týdny vzbudilo spoustu rozruchu. Optimisté v ní vidí alternativu k již technologicky poněkud zaostalému Nintendu Switch, na které budou mít k dispozici prakticky nekonečnou zásobu her, nejen z databáze samotného Steamu. Podle jiných jde však jen o podivného kočkopsa, který za účelem mobility obětovává ty největší výhody PC her, tedy ovládání pomocí myši a klávesnice a technologickou „nadřazenost.“
Byť má výsledek vážit více než 650 gramů, je jasné, že po hardwarové stránce museli vývojáři přistoupit k velikým kompromisům. Najít správné řešení, které vyvažuje hardwarovou sílu, optimální cenu a náročnost na výkon baterky nebylo nic jednoduchého, nakonec se ale povedlo najít.
„Opravdový test pro nás byly hry, co vyšly v loňském roce. Na předchozích prototypech neběhaly dobře,“ řekl v rozhovoru pro IGN návrhář Pierre-Loup Griffais. Nakonec se však problém podařilo vyřešit a nyní prý neexistuje nic, co by Steam Deck nedokázal rozběhat alespoň v 30 snímcích za sekundu. Alespoň tedy v nativním rozlišení displeje 1280 x 800.
Samozřejmě u méně náročných her to může být více, na druhou stranu je potřeba myslet na to, že vyšší snímkové frekvence rychleji vybijí baterku, proto bude Steam Deck obsahovat i snadno nastavitelný omezovač snímkování.
Na kolik se sliby podaří převést do reality bychom se měli přesvědčit již v prosinci, kdy jde celé zařízení do prodeje.