Google vzdává vývoj her, žádné exkluzivity pro Stadii nebudou

  • 3
Služba Google Stadia, která umožňuje streamování her přes internet, aniž byste museli kupovat drahý hardware, se bude do budoucna muset obejít bez exkluzivních titulů. Google ukončil financování svého interního vývojářského studia.

Spuštění streamovací služby Google Stadia koncem roku 2019 sice skončilo ostudou (viz náš článek), v následujících měsících se však podařilo většinu zásadních problémů vychytat. Nyní je dostupná i v Česku a i když stále neumí vše, co bylo původně slíbeno (nejvyšší detaily ve 4K a 60 FPS), je aktuálně jedním z nejlevnějších způsobů, jak si ve slušné grafice zahrát třeba Cyberpunk 2077 (o našich dojmech z hraní na Stadii si můžete přečíst tady).

Služba Stadia od Googlu je funkční i v Česku.

Ve streamingu her je budoucnost a aktuální nedostatek a do nebeských výšin vyšroubované ceny herního hardwaru tento proces zřejmě urychlí. I to je zřejmě jeden z hlavních důvodů, proč Google uzavírá své interní studio, které mělo tvořit pro Stadii exkluzivní tituly. Jednak je už tolik nepotřebuje, jednak cena vývoje her roste exponenciálně a jen tak z ničeho chtít konkurovat zavedeným studiím je opravdu obtížné.

Uzavření interních studií je poměrně logické rozhodnutí, i když původní plány Googlu byly ambiciózní. Postavil dvě samostatná studia o celkem 150 lidech, přemluvit ke spolupráci se mu podařilo i známé vývojářky Jade Ramondovou (Assassin’s Creed) či Shannon Studstillovou (God of War). Namísto vlastních exkluzivit se teď Google podle svého prohlášení bude v herním prostředí soustředit na navazování spolupráce s třetími stranami.