Vytváření remaků starých klasik sice vypadá jako snadná cesta k výdělku, na druhou stranu tím vydavatelství riskují hněv původních fanoušků, pokud vše neprobíhá jako na drátkách. A přesně to se teď stalo při očekávaní nové verze kultovního hororu Silent Hill 2, jehož první trailer byl představen během nedávné prezentace State of Play.
V našem shrnujícím článku jsem kulantně napsal, že předvedené záběry „nevypadaly nijak extra zábavně“, znalci 22 let starého originálu byli ovšem v použitém výrazivu daleko explicitnější. Na místo tíživé atmosféry nejistoty a děsu, kvůli níž fanoušci tuto značku dodnes milují, ukázal jen tuctově vypadající střílečku proti zástupům monster. Piotr Babieno, ředitel polského Bloober Teamu, který má vývoj na starosti, si je (ne)kvalit traileru moc dobře vědom. V rozhovoru s portálem Inwestorzy.tv (via Eurogamer) se dokonce v žertu přiznal, že některé z nenávistných komentářů na YouTubu napsal sám.
Od minuty a půl dlouhé ukázky se pak celkem nediplomaticky distancoval s tím, že za jeho finální střih a marketing obecně je odpovědná distributorská společnost Konami. „Myslíme si, že až lidé uvidí skutečnou hru, budou na ní mít úplně jiný názor,“ je si jistý.
Na jednu stranu se dá pochopit, že je Babieno dosavadními reakcemi publika zklamaný, na druhou stranu taková výmluva nevypadá příliš kolegiálně. Většině hráčů jsou navíc obchodní vztahy mezi herními společnostmi úplně ukradené a chtějí vědět, že je jejich oblíbené dílo v dobrých rukou. A to zatím rozhodně nevědí.
Každopádně do vydání hry zbývá ještě spousta času, patrně i více než rok, takže je zatím příliš brzy na to lámat nad hrou hůl.