Už od prvního oznámení v roce 2021 se o hře Palworld mluví jako o Pokémonech se zbraněmi. A bude se tak o ní mluvit i poté, co si ji široká veřejnost konečně mohla vyzkoušet na vlastní kůži. Těch společných rysů s fenoménem „kapesních zvířátek“ je totiž tolik, že teď právníci Nintenda určitě pečlivě analyzují, jestli se nemají soudit kvůli porušení autorských práv.
I tady totiž hráč putuje krajinou a loví fantaskní tvory (zde se jim říká Pals, kámoši), které pak využívá v soubojích. To celé v barevné lehce infantilní grafice a s možností multiplayerové kooperace. Jeden podstatný rozdíl tu ovšem oproti Pokémonům je – hra není tak úplně nevinná a pacifistická, protože jak hráčova postava, tak i zvířátka mohou používat palné zbraně. A co hůř, některá můžete dokonce zotročit pro práci v továrnách. Ne snad, že by byly souboje zality krví a museli jste řešit požadavky odborů, ale přeci jen asi nejde o ideální zábavu pro děti na prvním stupni základní školy, jak je tomu u Pokémonů.
Při delším hraním se ovšem ukazuje, že vývojáři čerpali inspiraci i u jiných známých jmen herní scény, sami ostatně jmenují značky jako ARK, Rust nebo Dragon Quest. Můžete tu totiž stavět vlastní budovy, je potřeba shánět suroviny a zdroje obživy, důležitou roli hraje i průzkum okolí.
Palworld vyšel teprve v pátek 19. ledna a to pouze v rámci předběžného přístupu (early access), ovšem už teď je na číslech, která soupeří s těmi největšími jmény herní scény vůbec. První milion kopií se prodal ještě během pátku, v neděli to byly už 4 miliony a čísla stále prudce rostou. Vývojáři se chlubí tím, že prodávají zhruba 86 tisíc kopií každou hodinu. Ještě působivější je skutečnost, že se Palworld jako teprve druhá placená hra v historii Steamu (po PUBG) dokázal dostat nad hranici milionu souběžně hrajících lidí. V době psaní článku má dokonce víc aktivních hráčů než dlouhodobí hegemoni Dota 2 a Counter-Strike 2 dohromady!
Japonská společnost Pocketpair funguje nezávisle a na podobný úspěch jednoduše nebyla (a nejspíše ani nemohla) být připravená, přesto ho dokázala ustát. Ano, během víkendu došlo k několika výpadkům kvůli přetížení serverů, ale rychle se je podařilo vyřešit. Na to, že jde o předběžný přístup je pak optimalizace a celkový technický stav hry slušný a téměř bez zásadnějších bugů. Lidé místo toho spíše kritizují až přílišnou podobnost mezi zdejšími zvířaty a Pokémony, které naznačuje, že jejich design byl tvořen spíše umělou inteligencí než kreativními grafiky.
Ať už je to jakkoliv autory ještě čeká spousta práce. Zaměřit se chtějí převážně na multiplayerovou složku, především navýšení kapacity herního světa (aktuálně můžou hrát jen čtyři hráči najednou) a přidání PvP.
Každopádně Palworld je teď nejžhavější jméno herního průmyslu, na PC a xboxech je k vyzkoušení v rámci předplatného Game Pass, nebo k zakoupení za zhruba 650 Kč. Playstationisté mají bohužel smůlu.