Ideální hodnota jasu je individuálně vnímanou veličinou a liší se přístroj od přístroje. Však také proto je nastavení obrazu tím prvním, co od vás zpravidla každá hra vyžaduje. Posuvník světlosti bývá často velice široký a umožňuje každé řešení od „černocha v tunelu“ po „vypálenou sítnici“, někdy však ani to nestačí.
Populární streamer Turner Tenney, známý na internetu pod přezdívkou TFUE, si pro turnaj v počítačové hře Minecraft upravil jas nad přednastavené hodnoty, což se mu stalo osudným.
Tato drobná editace, kterou zvládne přepsáním jednoho čísla v textovém editoru i malé dítě, ho nakonec stála dvanáct tisíc dolarů (cca čtvrt milionu Kč). Kvůli diskvalifikaci přišel o vítězství v turnaji Minecraft Twitch Rivals, k zajištění rovných pravidel totiž hráči museli používat stejnou, neupravenou verzi hry (tzv. vanillu).
Samozřejmě, co se týče pravidel, je situace jasná. V základní verzi hry opravdu nejde nastavit tak výraznou světlost, jak bylo patrné z Tenneyho záznamu. Je evidentní, že musel obejít základní nastavení hry.
Na druhou stranu je zcela běžné, že si profesionální hráči své hry upravují na míru, ať už co se týče rozmístění ovládacích prvků či vypínání rušivých grafických efektů. Vzhledem k tomu, že TFUE hraní streamuje, přizpůsobuje kvalitu obrazu co nejširšímu spektru diváků.
Zvýšení jasu mu skutečně dalo jasnou výhodu nad ostatními, když se dokázal snadněji orientovat pod mořskou hladinou. Objevuje se však i názor, že pokud autoři chtějí něco opravdu zneviditelnit, mají dost jiných způsobů, jak toho dosáhnout.
Sledující diváky přístup organizátorů rozdělil na dvě skupiny. Podle jedné byl TFUE o vítězství okraden, podle jiných jde o podvod jako každý jiný. Co myslíte vy?