Poprvé se informace o chystaném portu Kingdom Come na konzoli Switch objevily letos v lednu, když byla hra uvedena přímo na oficiálních stránkách japonského Nintenda (viz náš článek). Komunitní manažer českého studia Warhorse tehdy ovšem vehementně popřel, že by něco takového skutečně vznikalo, proto nás nedávné oficiální potvrzení hry poněkud překvapilo.
V tomto případě nejde o další důkaz toho, že jsou PR specialisté bohapustí lháři. Podle Tobiase Stolz-Zwillinga ještě v lednu opravdu nikdo neměl o switchové verzi ani páru. Její zveřejnění bylo důsledkem pouhé lidské chyby, když člověk, který měl za úkol zalistovat vydání speciální královské edice na japonský trh, zakliknul při vyplňování potřebného formuláře omylem o jednu platformu víc.
Vše z E3 2021 na Bonuswebu |
I tak málo ovšem stačilo k tomu, aby se o Kingdom Come začalo po téměř třech letech od vydání opět mluvit v herních médiích, z čehož měli pochopitelně jeho autoři velikou radost. A tak někoho zodpovědného napadla myšlenka – pokud je o Switchovou verzi takový zájem, proč ji opravdu neudělat?
Samozřejmě logická odpověď se nabízí sama. Protože její engine dal v době vydání zabrat i těm nejvíce našlapaným herním sestavám, jejichž výkon je oproti Switchi násobný.
Jenže po vydání hry byl zdrojový kód výrazně optimalizován, v rámci vydavatelství Koch, pod které Warhrose spadají (viz náš článek), pak navíc funguje i zkušené studio Saber Interactive. To už má mimo jiné na starosti switchový port legendárního Zaklínače 3, který dokázal z kapesní konzole vyždímat maximum (viz náš článek).
Je samozřejmé, že se port neobejde bez výrazných kompromisů, na druhou stranu na malém displeji Switche se nějaký ten chybějící detail snadno ztratí. Bohužel v tuto chvíli nemáme ani náznak informace, kdy bychom se ho mohli dočkat, ani jestli se do hry podaří procpat chystaný český dabing.