Mobilní Harry Potter ukazuje, jak by neměly vypadat mikrotransakce

  14:45aktualizováno  14:45
Nová hra s populárním čarodějnickým učněm je jen pastí na peníze. Zamrzí to obzvláště proto, že je zaměřena na ty nejmladší hráče.

Na nedávno vydaný titul Harry Potter: Hogwarts Mystery čekala řada fanoušků jako na smilování boží. Co na tom, že jde jen o mobilní hříčku? Spousta lidí má radost už jen z toho, že se může vrátit do oblíbeného fantasy světa a prozkoumávat ho na vlastní pěst. Jenže přes nesporné produkční hodnoty je tato herní adaptace kultovní knihy průšvih.

Harry Potter: Hogwarts Mystery

Hra je sice v základu zdarma, ale je možné v ní utratit tisíce.

Na vině je vydřidušský platební model, který plně ukazuje, jak zrádné mohou být free 2 play tituly. V základu je Harry Potter k dispozici zcela zadarmo. Problém je však v tom, že pokud nevytáhnete peněženku, prakticky se nedá hrát. Každá hráčova akce totiž spotřebovává jisté množství „energie“ a jakmile vám dojde, máte jen dvě možnosti. Buď můžete počkat několik desítek minut, než se energie sama od sebe zase dobije, nebo si za skutečné peníze hned nějakou dokoupíte. A nejsou to malé částky, k dispozici je spousta „výhodných“ balíčků, v cenové relaci od 25 až do 2 500 korun.

26.dubna 2018 v 20:51, příspěvek archivován: 07.května 2018 v 14:07

I need?? energy?? to take a break???? #HogwartsMystery https://t.co/zgH9xdOmlT

Celkem klasická obchodní praktika u mobilních her je v Harrym Potterovi dotažená do extrému. Spotřebovat plně nabitou zásobu energie totiž často trvá jen několik minut. Výsledkem tak jsou absurdní situace, kdy hráčovu postavu škrtí výhonek ďábelské rostliny a pokud nechcete utrácet skutečné peníze, bude muset škrcení přihlížet alespoň půl hodiny, než se vám zase energie plně nabije.

Hra je přitom určena pro děti od čtyř let věku. Svým konceptem tak poskytuje další argumenty těm, kdo volají po nějaké formě regulace tohoto odvětví.

Autor:
 
Témata: past

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

PRVNÍ DOJMY: Sekiro překvapí a potrápí všechny fanoušky žánru

Sekiro: Shadows Die Twice

Přinášíme vám první dojmy po třinácti hodinách strávených v nesmírně očekávané novince od autorů kultovní série Dark...

Kupování exkluzivit časem skončí, slibuje Epic Store

Metro Exodus - Master Artyom Edition

Až se Epic Store na trhu s digitálními hrami pevně usadí, skončí dosavadní praxe nakupování časových exkluzivit,...

Výroba cheatů pro Apex Legends přináší zisky v hodnotě tisíců dolarů

Apex Legends

Cheatování v populární hře Apex Legends je velký byznys. Zákazníci neváhají utrácet tisíce za to, aby měli nad svými...

Najdete na iDNES.cz