Microsoft v polovině ledna oznámil, že propustí zhruba deset tisíc zaměstnanců, což se týká i herní divize. Velká rána je to zejména pro studio 343 Industries, které se stará o značku Halo a v posledních měsících se potýká s odchody klíčových zaměstnanců. Ostatně vývoj multiplayerová části Halo Infinite, která odstartovala velmi slibně, nepokračuje podle představ.
Následně se objevily spekulace, že vývoj převezmou externí studia a 343 Industries se ocitne v roli supervizora. Na zvěsti záhy reagoval šéf studia Pierre Hintze, který hráče ubezpečil, že značka Halo nikam nezmizí a 343 Industries má i nadále na starosti vývoj dalších příběhů i multiplayeru.
„Halo a Master Chief tu zůstanou. Společnost 343 Industries bude pokračovat ve vývoji Halo nyní i v budoucnu, včetně epických příběhů, multiplayeru a dalších prvků, které dělají Halo skvělým,“ napsal.
Servítky si nebere bývalý zaměstnanec studia Patrick Wren, který se podílel na designu multiplayeru Halo Infinite. Podle něj k propouštění nemělo dojít, Halo Infinite by mělo být v lepším stavu a obojí je vina nekompetentního vedení.
„Důvodem obou těchto věcí je nekompetentní vedení na nejvyšších místech během vývoje Halo Infinite, které způsobuje obrovský stres těm, kteří tvrdě pracují na tom, aby Halo bylo co nejlepší.“
„Lidé, se kterými jsem každý den pracoval, byli nadšeni do hry Halo a chtěli vytvořit něco skvělého pro fanoušky. Pomáhali prosazovat lepší Halo a dostali za to výpověď,“ dodal hořce.