Jeho umělá inteligence je určená k soupeření s ostatními hráči v rámci síťového režimu a Metal-crow ji doposud vytvářel v tichosti. Hráči tak na projekt při on-line zápolení mohli narazit, nikdo však netušil, že bojuje s počítačem.
Metal-crow se rozhodl, že nastala vhodná doba na odhalení projektu a tři měsíce před vydáním Dark Souls 3 zveřejnil první informace. K dispozici je i zdrojový kód, který zájemci mohou libovolně upravovat. The King navíc využívá umělé neuronové sítě, díky kterým se dokáže učit novým strategiím.
Metal-crow při zveřejnění informací o projektu napsal: „V síťové hře objevíte už jen několik set oddaných a extrémně zkušených lidí. Nevím, jak dlouho potrvá, než počet on-line hráčů pro náhodné souboje začne být příliš malý. Ale chtěl jsem se s dost možná nejlepší hrou všech dob rozloučit způsobem, který si zaslouží.“
The King má být strážcem hry. Válečníkem, který porazí libovolného lidského protivníka.
Práce na umělé inteligenci navíc pokračují. Autora na projektu láká obtížnost jeho realizace. Většina programů schopných porazit lidi totiž vznikla pro 2D hry.