Už je to tak. Po logickém Quadraxu, který jsme zveřejnili i na BonusWebu, a strategii SpellCros, kteroužto měli možnost hráči sehnat spolu s jedním z čísel časopisu Excalibur, pro nás slovenský tým Cauldron chystá kromě Battle Isle: The Andosia War pro BlueByte také zajímavě vypadající 3D akční hru Chaser. Slovenské herní magazíny (ty internetové, papírové již všechny zanikly) se rozplývají chválou a tvrdí, že naše hry nesahají Chaseru ani po kolena (přitom jej srovnávají s Poldou jedna či dva - sice divné srovnání, ale pecky od Illusion Softworks se k našim východním sousedům asi ještě nedostaly). Pojďme si tedy nezaujatě povědět něco o novém Cauldroňáckém počinu, který opravdu vůbec nevypadá špatně.
Chaser by měla být atmosferická first person (viděná z vlastního pohledu) 3D akční hra vystavěná na Cauldroňáckém Cloak 3D engine. Ten umožní používat například 32 bitovou hloubku barev, vysoce detailní grafiku, dynamické stínování, real-timeové počítání stínů, volumetrickou mlhu, bezierové křivky a podobně, Chaser bude navíc podporovat také T&L, bump mapping a texturovou kompresi, která bude ostatně potřeba, neboť Cauldroni slibují opravdu hodně detailní textury, což sebou samozřejmě přináší velké nároky na grafickou kartu. Díky tomu chtějí tvůrci hry dosáhnout zajímavých efektů a ještě více se přiblížit realitě a že se jim to daří dokazuje například jeden z okolo se povalujících screenshotů, na němž lze i po naší kompresi kvůli velikosti obrázku zřetelně pozorovat vlnění se povrchu vodní nádrže (screenshoty jsou v tomto případě vytípány z technologického dema). Slováci tvrdí, že jejich engine je lepší než ten, který byl použitý v Quake 3 Areně či Unreal Tournamentu. Odvážné tvrzení, inu uvidíme, až nám Cauldron předvede nějakou hratelnou verzi.
Stejně jako každý pořádný titul i Chaser má svůj příběh, od nějž se bude celá hra odvíjet. Ten má velice působivou zápletku (zatím ji nebudeme rozvádět, od toho tu máme přeci preview a na to je ještě brzo, ale snad bude stačit, řeknu-li klíčová slova: gang, komando, Mars, přelom století...), která by pro ještě větší vtažení do děje měla v nemalé míře stát i na in-game videosekvencích. Jedné z nich bychom se mohli dočkat v brzké budoucnosti v podobě traileru, hratelné demo však vyjde až krátce před vydáním hry samotné. A do té doby je ještě daleko, neboť předpokládané datum vydání je Vánoce 2001. Od toho se odvíjí také minimální konfigurace, podle Cauldroňáků bude příští rok každý hráč vlastnit minimálně PII 350 MHz, 64 MB RAM a Rivu TnT2. Každopádně jestli se to povede tak, jak ukazuje technologické demo a jak tvrdí autoři, bude to rozhodně skvělá hra a uvidíme, jak odpoví svými připravovanými projekty Illusion Softworks.