Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bodejť by se hýbala plynule. Strategie vykresluje i zuby každého měšťana

Cities: Skylines 2 je povedený nástupce populární budovatelské strategie, hráči i recenzenti se však shodují na tom, že nevyšel v ideálním technickém stavu. Jednou z hlavních příčin mizerné optimalizace je fakt, že vývojáři používají zbytečně detailní modely objektů, které ve výsledku nejsou vůbec vidět.

Že dnes na PC vychází hry v mizerném stavu, bohužel není žádnou novinkou. Hráči mají v podstatě jen dvě možnosti – nadávat na internetu, anebo si chvíli počkat na několik záplat a nekazit si zážitek. Z největších průšvihů poslední doby jmenujme třeba Star Wars Jedi: Survivor, The Last of Us Part 1, nebo třeba Redfall, nejhůře v tomto ohledu ovšem dopadla strategie Cities: Skylines 2.

Většinu hry strávíte ve strategickém nadhledu, detailní objekty v něm rozhodně neoceníte.

Její vývojáři ze studia Colossal Order ostatně už dopředu avizovali, že jejich dílo není v optimální kondici a poprosili fanoušky o shovívavost. A skutečně ji potřebují. I když, co se herních mechanismů týče, jde o povedeného nástupce, který v mnoha ohledech vylepšuje dnes už legendární první díl (viz naše recenze), přijetí ze strany fanoušků je spíše rozpačité, o čemž svědčí hodnocení pouhých 57 % kladných recenzí na Steamu.

Důvodem je především mizerná optimalizace, které nestačí ani nejsilnější sestavy dneška. Vysvětlit, proč tomu tak je, se pokusil na svém blogu finský technologický nadšenec Paavo Huhtala. Jde o náročný text, který bude pro většinu laiků až příliš technologicky odborný, obsahuje však mnoho zajímavých poznatků.

Zjednodušeně řečeno vývojáři nedokázali správně implementovat technologii Level of Detail (LoD), která se stará o přizpůsobování kvality zobrazovaných objektů v závislosti na jejich vzdálenosti od kamery. Ještě více zjednodušeně – Cities: Skylines 2 plýtvá hardwarovými prostředky, protože zbytečně vykresluje i věci, které lidé nemají žádnou šanci spatřit.

Jako důkaz takového zbytečného detailu můžeme uvést například to, že každý z mnoha obyvatel vaší virtuální metropole má vymodelovaný chrup v maximálních detailech. Tento poznatek obletěl sociální sítě a byl tak vysmíván, že se k němu vydavatelství Paradox raději oficiálně vyjádřilo. Podle nich všechny důvody implementace zubů naplno oceníme až v plánovaných rozšířeních a v tuto chvíli nemá na chod hry žádný negativní dopad.

Paavo s tím souhlasí, ale zároveň vyjmenovává řadu dalších zbytečně detailních objektů ve hře, které už dopad mají. Trubky, ploty, patníky, klimatizace na stěnách budov, větráky apod. sice vypadají skvěle, ve strategickém pohledu ovšem nepotřebujete, aby překypovaly detaily.

V typické scéně prý hra počítá 121 milionů vrcholů a 36 milionů rastrovaných trojúhelníků, z nichž se skládá výsledný obraz. Pro shora viděnou budovatelskou strategii je to zbytečně množství, na sociálních sítích však někteří ukazují i desetinásobné hodnoty. Při takovýchto číslech je nereálná i pouze třicetisnímková hranice, na kterou vývojáři prý od začátku cílili (viz náš článek).

Možnost zazoomovat až na úroveň ulice je samozřejmě fajn, většina lidí by však dala přednost plynulosti.

Fanoušci dnes vývojářům spílají, Paavo má pro ně však pochopení. Měli prý smůlu v tom, že vsadili na engine Unity, který během vývoje jednoduše nepřipravil všechny potřebné technologie, i když byly prý dopředu slibovány. Museli se tak spolehnout na vlastní softwarové nástroje, které samozřejmě nejsou ještě plně otestované. „Můj výzkum mi zabral velkou část volného času z posledního týdne a půl, ale také mě to přimělo ocenit, jak vysoké cíle si vývojáři této technicky ambiciózní, ale problematické, hry před sebe položili a také s nimi více sympatizovat,“ shrnuje svou obsáhlou anlaýzu Paavo.

Inu vývoj se neděje ve vzduchoprázdnu a vývojáři musí dělat kompromisy. Hry prostě nejde posuzovat podle několika málo metrik jako housky na krámě a pokud nehodláte nad nějakými nedodělky přimhouřit oko, jednoduše si je nekupujte v den vydání. Technicky rozbitá hra se dá časem vylepšit, z optimalizovaného, ale z odbytého braku ovšem nikdo už později diamant nevykřesá.

Autor:
  • Nejčtenější

Fanoušci jí na OnlyFans posílají stamiliony, Amouranth jim ukázala, jak bydlí

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se pochlubila svým bydlením, které si zaplatila z příspěvků od fanoušků na sociálních sítích Twitch a Only Fans. Má tolik...

7. září 2024 54

Sony vypne servery a vrátí peníze. Propadák jako Concord se jen tak nevidí

Týmová superhrdinská sci-fi střílečka Concord si vede tak špatně, že Sony Interactive Entertainment, tedy vydavatel a vlastník studia Firewalk, přistoupil k nepříliš častému kroku – rychlému vypnutí...

4. září 2024  10:11 35

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dostane se Kingdom Come do Guinessovy knihy? Délkou scénáře vydá za 100 filmů

Vývojář Daniel Vávra se na sociálních sítích pochlubil, že celý scénář nadcházející hry Kingdom Come: Deliverance má více než 2 miliony slov. To by znamenalo, že by v této kategorii mohl soupeřit s...

9. září 2024 34

Chystaný film podle Minecraftu zavání průšvihem, lidé se traileru smějí

Jedna z nejúspěšnějších videoher všech dob se konečně dočká své filmové adaptace. Je to dobrá zpráva? Navzdory účasti hollywoodských celebrit jako je Jack Black nebo Jason Momoa vypadá první ukázka…...

5. září 2024 38

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sony ukázalo nejvýkonnější konzoli na světě PlayStation 5 Pro. Levná nebude

Technická prezentace PlayStationu přinesla očekávané odhalení výkonnější verze konzole PlayStation 5 s přídomkem Pro. Vyjde letos v listopadu, oproti standardnímu modelu si ovšem zájemci pár tisíc...

10. září 2024  17:21,  aktualizováno  21:29 28

RETRO: Dali hráčům legendy, westwoodi ale vydělávali málo a museli skončit

Legendární studio Westwood patřilo v 90. letech mezi ty nejvlivnější vývojové týmy světa videoher. Od ostatních se westwoodi lišili svou neuvěřitelnou flexibilitou, dařily se jim skvělé strategie,...

12. září 2024 2

Game Pass uvedl nové předplatné Standard, chybí v něm Starfield či Diablo 4

Herní předplatné Game Pass od Microsoftu rozšířil nový tier Standard, který je určený pro konzolové hráče. Ačkoli láká na stovky her, řada již vydaných her v něm chybí.

11. září 2024  12:13 1

Ubisoft slibuje offline režimy u závodů The Crew 2 a Motorsport

Hráči závodních arkád v otevřeném světě The Crew 2 z roku 2018 a The Crew Motorfest z loňska se o budoucnost těchto her bát nemusí.

11. září 2024  10:17 6

Že už není kam dál klesat? Microsoft prodává 12 starých obrázků za 150 korun

Hráče povedeného remaku Age Of Mythology pobouřilo dodatečné DLC. Za zhruba 150 korun totiž získají jen 12 portrétů herních hrdinů, které už navíc byly součástí 22 let starého originálu.

11. září 2024 4

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Pavel Novotný zdrtil v kleci Zdeňka Godlu. Herce odváděli zdravotníci

Herec Zdeněk Godla (49) se v sobotu během galavečera Clash of the Stars utkal v kleci se starostou Řeporyjí Pavlem...

Herečka Anna Polívková se na pláži provdala za italského přítele

Herečka Anna Polívková (45) se v sobotu provdala. Svatba se uskutečnila v Itálii, protože manžel české herečky odtamtud...

Pro syna chtěla lepší partii. Těhotnou snachu rozpůlila a pohřbila ve sklepě

Premium Seděl ve služebně Veřejné bezpečnosti a otázky příslušníků mu byly evidentně nepříjemné. „Proč jste nenahlásil zmizení...

Schwarzenegger se v Praze proháněl na kole. Vyfotil se také s „Klukem s kamením“

Legendární herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger (77) je v Praze. O víkendu si užíval kávu na...

Plivnout při orálním sexu na penis. Obscénnost jižanské slečně změnila život

To, co v anketě vypustila do světa, byla obscénnost. Nic elegantního. Naopak, největší sprosťárna. Jenže ji do kamery...