RECENZE: Kampaň v Call of Duty: Modern Warfare 3 patří k těm slabším

Modern Warfare 3 je projektem plným rozporů. Spoléhá na nostalgii, což je někdy fajn a někdy je toho už moc. Nabízí větší volnost, což je teoreticky dobrý krok, ale prakticky spíš hře ubližuje. Některé mise jsou strhující, zatímco jiné nudné. Kampaň je navíc opravdu krátká. Toto zkrátka úplně nevyšlo.

Call of Duty: Modern Warfare 3 kampaň (2023)

Activision Blizzard 10.11.2023 PC, XboxOne, PS4, Xbox Series X/S, PS5

iDNES.cz

55%
Herní karta
  • Některé epické mise
  • Různé styly plnění cílů
  • Přestřelky jsou stále zábavné
  • Mise Open Combat narušují tempo hry
  • Krátká herní doba
  • Možná až zbytečně otevřený konec
  • Místy nudné

Přijde mi to jako včera, co jsem hrál Modern Warfare 2, a už je tu třetí díl rebootované série, který má zprostředkovat epický filmový zážitek typický pro značku Call of Duty. Ale bohužel ne vždy se zadaří. Tentokrát je na vině novinka, která nadělala víc škody než užitku.

Na papíře vypadá většina věcí dobře: máme tu ikonické hrdiny i padouchy, zběsilý příběh, proslulé lokace z minulých her a snahu o větší volnost. Jenže slibně působící mix chutná ve finále překvapivě trpce.

Modern Warfare 3 je reboot, což znamená, že se dočkáme odkazů na množství různých aspektů z minulosti. To nemusí být špatné. Některé momenty budou pro fandy Call of Duty sympaticky nostalgické a možná se jim zalesknou oči, ovšem jiné naopak působí jako líná recyklace a přijde onen nepříjemný pocit: „To už jsem viděl, a někdy i v lepším podání.“

Call of Duty: Modern Warfare III

Dějově asi neočekáváte originální záležitost a děláte dobře. Je to mix klasických prvků, jako je (starý známý) ruský padouch Vladimir Makarov, hrozby v podobě chemických zbraní nebo mrazivé teroristické útoky. A ano, je to, jako byste namixovali zápletky z hromady různých béčkových akčních filmů. Ale ve finále to nevadí (možná až na otevřený a uspěchaný konec), nikdo asi od Modern Warfare neočekává scénář oscarových kvalit. Příběh je jakž takž funkční, aby aspoň trochu smysluplně propojoval jednotlivé mise.

A znovu kontroverzní

Možná víte, že se Modern Warfare dočkala určitého poprasku kvůli misi z druhého dílu původní série z roku 2009 nazvané No Russian, jejíž náplní bylo teroristické řádění, kdy se obětmi stali nevinní civilisté (aktivní zapojení hráče ale nebylo nutné).

Svou poměrně provokativní úroveň má i třetí Modern Warfare. Je zde mise, ve které – pozor, spoilery – se hráč ujme „teroristky z donucení“, která se ocitne s výbušnou vestou v letadle plném nevinných lidí.

Technicky řečeno jde spíš o interaktivní film než o právoplatný level, ale i tak se dá tušit, že s ohledem na to, co se nyní děje ve světě, způsobí tato krátká epizoda ze hry velké brblání.

Některé z nich jsou klasické v tom slova smyslu, že jde o explozivní epický zážitek, kdy se neustále něco děje a vy nemáte čas si pořádně vydechnout. Neřekl bych, že dané lineární levely patří k vrcholům série, ale jsou často strhující a dokážou vás vtáhnout do dění.

Navíc jako netrpělivý člověk oceňuji, že i když jsou často koncipovány tak, abyste je plnili určitým stylem, když se to nepovede, není vše ztraceno (aspoň ne ve většině misí). Znamená to například, že přestože je úroveň vystavěna na stealth počínání, pokud vás nepřátelé objeví dřív, než by měli, máte šanci se z toho „ramboidně“ vystřílet (samozřejmě v závislosti na zvolené obtížnosti – na vyšších úrovních je to méně pravděpodobné).

RECENZE: Call of Duty: Modern Warfare II je epická jízda ve filmovém stylu

Řekl bych, že předchozí díl byl v tomto přísnější. Tentokrát je o něco snazší vyřešit určité momenty i jiným přístupem, než bylo primárně zamýšleno, můžete si tedy vybrat, jaký herní styl vám vyhovuje.

Volnost? Není to vždy dobrá věc

To je typ svobody, který já, spíš zběsilý a neposedný člověk, oceňuji, protože mi někdy stealth přístup prostě nejde. Ale jak Modern Warfare 3 ukazuje, volnost není vždy ku prospěchu věci.

Nový díl totiž přichází s takzvanými misemi Open Combat, kdy jsou sice známy vaše úkoly, ale jakým způsobem je splníte, je čistě na vás. Působí to jako dobrá věc, ovšem dokud nezjistíte, že to nepříjemně narušuje tempo hry.

Já od Modern Warfare očekávám dynamický zážitek na filmové úrovni, ale dané úrovně působily často rozvlekle. Jsou poměrně rozsáhlé a někdy až nudné. Když z lineární úrovně, kde jste si užívali divoké přestřelky a exploze, přejdete do levelu, kdy se tak trochu „couráte“ od jednoho úkolu ke druhému, aniž by se po cestě dělo něco zajímavějšího, jednoduše to nemile překvapí.

Call of Duty: Modern Warfare III
Call of Duty: Modern Warfare III

Je hezké, že se tvůrci snaží přijít s něčím rádoby novým, ale z mého pohledu to kvalitě hry příliš nepomohlo. Mnohem lepší volbou je to, že v případě přímočařejších misí máte možnost zvolit si způsob jejich hraní, než rozsáhlejší otevřené úrovně, kde máte sice velkou volnost, ale většinou se nedá smysluplně využít. Ne že by ani v minulosti nebyla nabídnuta větší svoboda, ale nikdy předtím jsem neměl takový pocit rozvleklosti a absence atmosféry a napětí.

Nepotěšilo mě například ani to, že v úrovni, v níž bylo nutné zničit tři vrtulníky, se mi povedlo odstranit dva a těsně před zničením třetího byla má postava zabita. Musel jsem opakovat celou misi, protože nedocházelo k automatickému ukládání. V lineárnějších levelech se postup zaznamenává vcelku často (někdy v rámci pár sekund), ale tady jsem měl smůlu, musel jsem začít znovu. A Open Combat úrovně nejsou úplně krátké.

To samé ovšem neplatí pro celou kampaň. Samozřejmě záleží na zvolené náročnosti a tomu, jak moc budete chtít prozkoumávat otevřenější lokace, ale odhadem můžete sledovat závěrečné titulky klidně i za čtyři hodiny, což není zrovna moc ani na Call of Duty. Speciálně s ohledem na zakomponování misí Open Combat, které jsou mnohdy zdlouhavé.

Vzrušení ubylo

Nebudu chodit kolem horké kaše – úrovně Open Combat pro mě byly spíš nutné zlo a těšil jsem se, až skončí. A asi se mi nemůže nikdo divit, když mě v jednu chvíli hra rozmlsá intenzivním levelem v nitru věznice, kde probíhá vzpoura, a za chvíli člověk bloudí v bludišti z kontejnerů, které působí nekonečně a hlavně nudně. Problémem je, že Open Combat misí je poměrně dost a ukousnou nemalou část z kampaně.

Ale abych jen neprskal. Pokud dojde na lineární mise, sice jsem zmínil, že nejsou úplně tím nejlepším, co Modern Warfare přineslo, ale veskrze jsou povedené, přestřelky zábavné a adrenalinové. Občas se sice ukáže, že umělou inteligencí ovládaní protivníci nejsou géniové, ale obecně jsem si většinu těchto úrovní užil. Přesto je trochu mrzuté, že chybí originálnější momenty, jako je například honička na autech z předchozí hry, která sice nebyla ideálně zpracovaná, ale šlo o zajímavé zpestření.

Call of Duty: Modern Warfare III
Call of Duty: Modern Warfare III

Modern Warfare 3 je řemeslně zvládnutý víc než slušně, vizuály a zvuková stránka nejsou vůbec špatné, žádné technické problémy jsem nezaznamenal.

Modern Warfare 3 je důkazem, že ne vždy jsou nové prvky nutně pozitivem. Někdy prostě platí, že když něco není rozbité, není třeba to spravovat. Mise Open Combat jsou zdlouhavé a ne vždy zábavné a hlavním negativem je to, že narušují tempo hry a kazí její dynamiku. Nový přírůstek do série prostě není to pravé ořechové a nenabízí takovou porci zábavy jako dvojka, která byla zkrátka lepší.

A jen pro informaci: možná jste četli, že hra dokáže ukousnout pořádnou část z vašeho úložiště, a není to lež – v mém případě to bylo pěkných 234,9 GB.

Vstoupit do diskuse (13 příspěvků)

iDNES.cz

55%

Čtenáři

43% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%

Nejčtenější

Zrodil se nečekaný střílečkový hit, zničenou Zemi ovládají AI stroje

Arc Raiders

Nikdo už neví, co se přesně stalo. Lidé žijí v podzemí a podnikají výpravy na povrch zničené Země, kterou ovládají záhadné samoučící se stroje ARC, likvidující vše živé. Hráči se sólo, nebo až ve...

Nepříjemné překvapení. Grand Theft Auto VI se opět odkládá, nyní o půl roku

Grand Theft Auto 6

Autoři ze studia Rockstar Games vydali nečekanou zprávu, že nakonec vysoce očekávaná hra Grand Theft Auto VI nestihne ani slibované květnové vydání. Hru posunuli na druhou polovinu listopadu 2026.

Absolutní šílenství, Simpsonovi a nejpopulárnější videohra spojili síly

Fortnite Simpsons

Nová sezona v megaúspěšné akční hře Fortnite přivítala rodinku Simpsonových a celé jejich městečko. Ve virtuálním Springfieldu nyní pobíhají hráči a snaží se vyhrát v boji, kde vítězí pouze ten...

Zahrajte si český hit Kingdom Come: Deliverance 2 zcela zdarma

Kingdom Come: Deliverance 2

Patříte mezi ty, kteří stále váhají, zda se pustit do české středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2? Potom pro vás máme dobrou zprávu, dočasně si ji můžete vyzkoušet zcela zdarma.

Hodně hororů a středověký masakr. Jaké hry si PC hráči přejí nejvíce

Resident Evil Requiem

Žebříček uživatelských seznamů přání na Steamu se neustále mění, nové hry přichází, vydané jej opouštějí. Víte, které hry si v průběhu posledních měsíců hráči na Steamu přejí nejvíce? Vybíráme dvacet...

Česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 slaví další prodejní milník

Kingdom Come: Deliverance 2

Prodeje vynikající české hry Kingdom Come: Deliverance 2, která vyšla letos v únoru, právě překonaly další milník.

13. listopadu 2025  11:03 6

První ukázka z očekávaného animáku Super Mario galaktický film má akci i vtip

Super Mario galaktický film

Společnosti Nintendo a Illumination zveřejnily vůbec první ukázku z připravovaného animáku The Super Mario Galaxy Movie, který do českých kin zamíří pod názvem Super Mario galaktický film.

13. listopadu 2025  9:49 0

Microsoft musí mít nahnáno. Steam představil vlastní herní konzoli

Steam Machine

Firma Valve, která je největším distributorem digitálních her na světě se svým online obchodem Steam, představila několik hardwarových novinek. Mezi nimi nejvíce vyčnívá nová herní konzole Steam...

13. listopadu 2025 25

Arc Raiders si připisují nejúspěšnější start v 30leté historii vydavatele

Arc Raiders

O nenadálém úspěchu postapokalyptické střílečky Arc Raiders píšeme už poněkolikáté. Hra si totiž připisuje různé rekordy – a další se týká přímo vydavatelství Nexon, které funguje od roku 1994.

13. listopadu 2025 0

Arc Raiders

Arc Raiders

vydáno 12. listopadu 2025  14:14,  aktualizováno  14:23

PlayStation odhalil svůj vlastní herní monitor s jednou unikátní funkcí

PlayStation herní monitor

Sony postupně sbližuje dříve oddělené herní světy PlayStation a PC. Výsledkem těchto snah je i nový herní monitor, který láká na zajímavou funkci týkající se ovladače DualSense.

12. listopadu 2025  10:02 4

Vadí krev i kosti. Jak vypadá cenzurovaná verze Diabla 4 pro Čínu

Diablo 4

Zatímco ve světě je akční hra na hrdiny Diablo 4 dostupná již víc než dva roky, v Číně vyjde teprv letos v prosinci. Aby se tak mohlo stát, museli tvůrci některé vizuální prvky upravit.

12. listopadu 2025 7

Sexuální napadení je ze hry, hodnotí právník incident s Emiru na TwitchConu

Emiru

K říjnovému napadení streamerky Emiru na komunitní akci TwitchCon se vyjádřil také právník, podle nějž nelze útok podle kalifornského práva kvalifikovat jako sexuální napadení.

12. listopadu 2025 21

Prodeje PlayStationu 5 nepolevují, zatímco Microsoftu došel dech

Xbox Series X a PlayStation 5

Herní konzole PlayStation 5 od Sony a Xbox Series X/S od Microsoftu právě slaví pět let od svého uvedení na trh. Ale jen jedné se daří.

11. listopadu 2025  11:45 6

Proč online hry nevyhrávají ocenění? Streamer to za názor pořádně schytal

Populární herní streamer Michael Grzesiek aka Shroud

Streamer vystupující pod pseudonymem Shroud vyzval své fanoušky, aby na blížícím se předávání videoherních ocenění hlasovali pro multiplayerové Arc Raiders. Za názor, že singleplayerové hry mají...

11. listopadu 2025 15

To nejlepší pro pokožku miminka? Vsaďte na ubrousky z vody
To nejlepší pro pokožku miminka? Vsaďte na ubrousky z vody

Najít skutečně jemné vlhčené ubrousky pro citlivou dětskou pokožku je někdy opravdu oříšek. A co teprve když se k tomu přidá plenková dermatitida....

Proč bylo odloženo Grand Theft Auto 6?

Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto 6 je s přehledem nejsledovanější titul herního průmyslu, kterému ostatní vydavatelství vyklízejí pole. Nic menšího než další přepisování různých rekordů se ani nečeká.

11. listopadu 2025 6

Postapokalyptický survival táhne, Arc Raiders přepisují vlastní rekord

Arc Raiders

Když koncem října vyšla postapokalyptická extrakční střílečka Arc Raiders, nečekalo se, že naláká tolik hráčů. A jak ukázala neděle, zájem zatím nejenom že neklesá, ale dokonce ještě roste.

10. listopadu 2025  11:24 0
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.