Beowulf

  • 2
Každý atraktivnější filmový projekt se v posledních letech dočkal herní podoby. Beowulf od Roberta Zemeckise na tom nebude jinak. O co vlastně půjde?

Beowulf Epický příběh hrdinného Beowulfa byl zpracován již několikrát. Šlo povětšinou o nízkorozpočtové snímky, které díru do filmového světa rozhodně neudělaly. Robert Zemeckis, režisér snímků jako Kontakt nebo Pod Povrchem, se však rozhodl, že taková legenda jako příběh o Beowulfovi si zaslouží pořádné zpracování a tak se rozhodl vytvořit snímek podle svých představ, který sám i režíroval. Od ostatních fantasy snímků se však Beowulf liší svým zpracováním. Jde totiž o snímek vytvořený technologií CGI, což by samo o sobě nebylo až tak nic výjimečného, kdyby veškeré hlavní postavy nebyly stvořeny podle skutečných herců. Film Beowulf tedy sám o sobě přímo vyzývá k předělání do herní podoby. Ta prozatím nevypadá vůbec špatně a to je teprve v počátcích vývoje. Práva na převedení Beowulfa z filmového plátna na počítače získal francouzský gigant. Ten se chystá vytvořit fantasy akci, která by měla přinést ty nejbrutálnější souboje plné krve a uťatých končetin. Sám Beowulf totiž pro ránu nechodí daleko a konfliktů se rozhodně nebojí. Navíc jak legenda praví: Beowulf obývá silou třiceti statných mužů.

Jak již z legendy víme, tak Beowulf není vyloženě kladnou postavou a jeho charakterem zmítají nejedny nectnostné choutky. Tyto vlastnosti by se přitom měly projevit i v samotné hře.

Beowulf Jak již z legendy víme, tak Beowulf není vyloženě kladnou postavou a jeho charakterem zmítají nejedny nectnostné choutky. Tyto vlastnosti by se přitom měly projevit i v samotné hře. Ta se bude odehrávat v rozmezí třiceti let Beowulfova života a o životě tohoto legendárního dánského válečníka bychom se tedy měli dozvědět mnohem více, než ze stejnojmenného filmu. Obávaný válečník, který se později stal králem se ve hře postaví proti desítkám monster, z nichž některá budete znát z filmu a některá budou vytvořena podle povídek speciálně pro hru. Některá z nich zabijete několika ranami, zatímco jiná, obvykle ta větší, bude zabít mnohem komplikovanější. Bojový systém je dosud zahalen rouškou tajemství, ale právě on by měl být jedním z největších taháků hry. Založen by měl být na kombo sekvencích, jejichž počet by se měl v průběhu hry znásobit. S přibývajícím počtem zabitých nepřátel se bude zvyšovat Beowulfova síla, rychlost a přibudou i nové schopnosti. RPG prvků by měla být celá halda a ke konci by tak měli hráči disponovat neuvěřitelnými superschopnostmi.

Kromě toho, že je hlavní postava hry a filmu dobrý bojovník, je též fyzicky velmi zdatný akrobat. Nebude tak pro něj problém vyšplhat na vysoké římsy, skákat přes propasti atd.

Beowulf Kromě toho, že je hlavní postava hry a filmu dobrý bojovník, je též fyzicky velmi zdatný akrobat. Nebude tak pro něj problém vyšplhat na vysoké římsy, skákat přes propasti atd. Ubisoft tyto prvky po hrách jako Prince of Persia a Assassin's Creed bude zřejmě implementovat do každé své nové hry. Dále si budeme moci zotročit stvoření zvaná thane. Těch budete mít po svém boku až dvanáct a zadávat jim budete moci dokonce o rozkazy. Ty budou orientované na útok, obranu, zaujmutí pozice atd. Jelikož se budou boje odehrávat v poněkud více masivním měřítku, než tomu bývá u ostatních fantasy akcí zvykem, takže se vám budou thanové nejednou hodit. Vizuální stránka hry je již nyní viditelně propracovaná. Aby taky ne, když běží na enginu YETI, díky kterému vypadaly oba díly Ghost Recon Advanced Warfighter tak skvěle. Očekávat můžeme stoprocentní viditelnost, pohledné prostředí a velmi detailní postavy s precizní animací. U filmových licencí máme z výsledné kvality vždy obavy, ale prozatím vypadá Beowulf slibně, stejně jako jeho filmový originál. Hru však čeká ještě několik měsíců vývoje a její budoucnost je dosud ve hvězdách.