Šmíráček vás sleduje
Herní server GameSpot provozovaný společností CNet Networks, které patří exklusivní soubor internetových zpravodajských, obsahových a zábavních serverů včetně archivu MP3.com, po několikaměsíčním testování uvedl do komerčního provozu službu GameSpot Trax. V tomto případě ale nejde o nabídku downloadů hudby z her, ale o poskytování analytických informací inzerentům.
GameSpot Trax budou nabízet informace vázané na vybraný herní titul. V nabídce jsou data o celkovém vnímání hry založené na sledování návštěvnosti informací o titulu na vlastních serverech CNetu, informace o mediální pozornosti věnované danému titulu obecně, údajích o prodejnosti a hlavně geografických a demografických údajích o čtenářích, kteří o daný titul nějakým způsobem projevili zájem.
Služba Trax není úplnou novinkou, spíše naopak, provozována byla v rámci testů rok a půl. Během tohoto období byly výstupy inzerentů zdarma. Nyní bude CNet nabízet tuto službu komerčně, ale ceny bude nabízet případ od případu, dobří inzerenti CNetu pak nepochybně dostanou přístup ke službě nadále zdarma jako přidanou hodnotu.
Svou vlastní verzi Trax brzy dostane také server MP3.com. Technologii si CNet navíc nechává patentovat a doufá v její licencování dalším poskytovatelům internetového obsahu.
Zdroj: MediaPost
Lidský pavouk válcuje herní hitparády
"Ale já nejsem Spiderman, ja jsem Lidský pavouk..." Protesty byly marné a z Petera Parkera se stal zločinci obávaný Spiderman. To bylo už dávno, mnohem dříve, než na plátna kin a televizní obrazovky vtrhl takový obyčejný chlapec s pavoučími schopnostmi. Už první filmový pavoučí muž byl doprovázen počítačovou hrou – akční hopsačka, skákačka, mlátička nebyla úplně hloupá, ale také se nejednalo o žádný superhit. Druhý díl v podstatě není o moc lepší, i když přibylo pozlátko v podobě dabingu hlavní postavy jejím filmovým představitelem. Tedy u verze pro PC. Na konzolách je Spiderman 2 úplně jinou hrou, a to doslova, protože na ní pracoval jiný vývojářský tým.
Každopádně díky moci marketingu, na který jdou desítky milionů dolarů, se podařilo dosáhnout cíle - totiž úžasné prodejnosti. Zájem hráčů drží Spidermana na vrcholu žebříčků prodejů už druhý týden. Šťastným vydavatelem je Activision, která příliv dolarů na svá konta jistě náležitě v této těžké době ocení. Navíc je společensky mnohem přijatelnější mít jako nejžádanější hru hodného Spidermana než více než kontroverzního Driv3ra. Activison má navíc ještě další filmové želízko v ohni, hned za Řidičem je totiž zelený Shrek.
Zdroj: Games Industry
Jak se nenechat obrat – zdarma
Okrádat se nechtějí nechat jen koncoví zákazníci, ale ani producenti obsahu, autorských děl a nápadů. Pomoc lidem, kteří nevědí, jak své myšlenky chránit před krádeží, má nabídnout projekt "Own It" (měj to), kterou založila organizace London Creatives, jistě z čistoty srdce a s nejlepšími úmysly. No, přímý komerční zájem v tom vářně nebyl, jen nepřímý. London Creatives je totiž výsledek práce britské státní agentury pro rozvoj. A kvetoucí herní a multimediální průmysl je pro stát zdrojem příjmů v podobě daní. Česká vláda nic podobného nechystá, stačí jí investiční pobídky, které z ČR dělají zemi modrých límečků.
Own It bude pořádat semináře a poskytovat online konzultace zájemcům o maximální komerční využití svých nápadů. Služba je mimo jiné, a proto o ní píšeme, určena také autorům počítačových her. Fyzická setkání budou probíhat na půdě londýnské střední školy komunikace. První seminář nazvaný trefně "Jak se nenechat obrat" proběhl už minulý týden, další čtyři semináře jsou pak nachystány na září. Svůj obdiv k iniciativě Own It už stačil vyjádřit šéf Eidosu zasnivší se nad vidinou budoucích zisků, které softwarovým společnostem plynou právě z duševního vlastnictví.
Zdroj: Brand Republic
Němci za krádeží zdrojáků Half-Life
O zatčení hackerů podezřelých z krádeže zdrojových kódů očekávaného Half-Life 2 jsme už psali, nyní se ale objevují první detaily o celé kauze. Podle informací z průběhu vyšetřování je hlavou idiotského podniku hacker z Německa. Tisku to oznámil šéf Valve Gabe Newell. Podezřelý z krádeže kódu se přiznal k nelegálnímu průniku do vnitřní počítačové sítě Valve, odmítá ale nařčení z krádeže. Hacker, jehož jméno nebylo zveřejněno, se ozval lidem z Valve sám a na základě příslibu zaměstnání byla odhalena jeho identita a došlo k zatčení.
Další informace hovoří o tom, že lidé zatčení ve spojitosti s krádeží zdrojového kódu nehotové verze Half-Life 2 jsou spojeni s dalšími podobnými zločiny. Proti zatřeným chce Valve zahájit kromě trestních žalob také žaloby o náhradu škod u civilních soudů.
Zdroj: GameSpot
Valve chce rýžovat, jak se dá, zavede předplatné
Valve se u Half-Life 2 rozhodlo sáhnout k poměrně zvláštnímu kousku, který je doposud obvyklý snad pouze u DVD verzí filmů. Na trh budou uvedeny hned tři verze hry, které se budou lišit cenou a tím, co člověk dostane. Nejlevnější bude očesaná verze Half-Life bez multiplayeru a podpory rozšiřujících modifikací. Uprostřed bude stát standardní edice, který bude tyto dvě věci obsahovat. Nejdražší bude verze sběratelská, která bude kromě plnohodnotné hry obsahovat také "spoustu super bonusů." Minimálně jedna z těchto tří verzí bude distribuována výhradně elektronicky prostřednictvím firemního systému Steam. Další možností, jak hrát Half-Life 2, bude kromě pořízení krabice také placení měsíčních poplatků. Deset dolarů měsíčně hráčům zajistí přísun oficiálních modifikací jako Counter Strike 2 nebo Team Fortress 2, ostatní hráči budou mít možnost tyto novinky získat za jednorázové poplatky. Nakolik se tento platební model ujme, je ale ve hvězdách.
Zdroj: Games Industry