Jedenáct let starý Counter-Strike Global Offensive se letos dočkal nástupce v podobě plnohodnotného druhého dílu. Hra je tak nově přepracovaná do enginu Source 2 a přináší jak vylepšení po stránce grafiky a vizuálních efektů (např. u kouřových granátů), nové i vylepšené původní mapy, tak obměňuje i některé herní principy. Aby to však pro hráče, kteří si dlouhá léta budovali své virtuální inventáře a cvičili taktiky nebyl takový šok, nabídlo Valve upgrade hry zdarma a navíc i převedení inventářů.
Ačkoliv se může zdát, že se hráči Counter-Striku „stěhují do lepšího“, není to tak docela pravda. Druhý díl je totiž aktuálně jednou z nejhůře hodnocených her od studia Valve. Titulky světových médií dokonce zmiňují, že je tou úplně nejhorší, ovšem mnozí zřejmě zapomněli na naprostý propadák v podobě karetní hry Artifact.
Celkově má Counter-Strike 2 sice pořád hodně slušných 88 % kladných hodnocení na steamu, jenže za poslední dobu už jsou reakce v hodnoceních smíšené s pouze 68 % kladných hodnocení. Dohromady je už na Steamu negativních skoro milion. Co do počtu negativních recenzí skutečně žádná jiná hra od Valve takový počet nenasbírala.
Někteří profesionální hráči dokonce ostatní od přechodu na druhý díl odrazují. Hra podle nich působí překvapivě nedodělaně a uspěchaně, což je jinak na pečlivost herního studia Valve neobvyklé. Některé prvky hry zatím chybí úplně (například pohled hry pro leváky), hráči postrádají i některé oblíbené herní režimy a ve hře se objevilo o několik otravných chyb.
Konkrétně se hra potýká s divným řešením hlasování ohledně vzdání souboje, které funguje pouze v případě, že jsou ve hře přítomni všichni členové týmu. Jakmile se někdo odpojí, tato funkce už není možná. Co je ovšem divnější, hráči zaznamenali i případy, kdy naopak stačil hlas jednoho člena týmu k odstoupení.
Ještě protivnější je, že hráči jsou zvyklí na jisté vyhodnocování zásahů (hitboxy), které ovšem v nové hře funguje trochu jinak. Aktuálně se najdou i situace, kdy je hra nevyhodnocuje správně. A to už je u střílečky, která se hraje na profesionální úrovni, docela velký problém. Řada hráčů může takových chyb i zneužívat ve svůj prospěch.
Valve nejspíše již pracuje na nápravách a přidání očekávaného obsahu do hry, nicméně je stále docela záhadou, proč hra musela ven v takovém stavu. Popularita dosavadního Global Offensive byla dlouhodobě vysoká a Valve skutečně nic netlačilo k tomu, aby museli vývojáři pokračování uspěchat. Uvidíme, jak rychle se neduhy dvojky podaří vyřešit.