Aby vyrovnal tři vyprodané zápasy Vsetína v základní části v roce 1994, o třetinu snížil vstupné. Ovšem plno bylo také v úterý, pokladny zavíraly dávno před zápasem.
"A věřím, že se nám halu podaří vyprodat i v zápase s Libercem," říká Petra Bláhová, obchodní ředitelka budějovického klubu.
České Budějovice prožívají diváckou i hokejovou "renesanci".
Od doby, kdy se musely mezi extraligovou elitu drápat zpět z první ligy, návštěvy stoupají. A teď při boji o první místo v soutěži, léta nepoznaném, vrcholí zaplněnými ochozy. "Všechno závisí na hře týmu, lidé chodí na základě výsledků," míní Bláhová.
Ale pouze dobrý hokej klub nenabízí. Diváky rozehřívají moderátoři, roztleskávačky i obrázky na kostce nad ledem. Soutěží se o vstupenky, peníze i věcné ceny – třeba sekačku či dres. Také se chystá Ledový ples. Parket bude na ledové ploše, bar na trestných lavicích.
Diváci v extralize
|
"Ale opravdu hlavní je hra. Ovšem když se lidí cítí dobře, nejdou na hokej ob zápas, ale přijdou pokaždé. I když fanouškům na ceně nezáleží, slevy zabírají. Dáváme jim něco navíc," vysvětluje Bláhová.
Obdobné marketingové tahy zabraly v Praze na příznivce Sparty. Na její domácí zápasy chodí průměrně téměř šest tisíc lidí.
"Je potřeba ukázat fanouškům, že oni jsou ti důležití. Mužstvo potřebuje fandy, sponzoři také. Je to začarovaný kruh, který musí být absolutně uzavřený," vysvětloval její ředitel Viliam Sivek.
Sparta bojuje s jedním nedostatkem: stařičkou halou. Slavia sice sídlí v komfortní Sazka Areně, jenže i její skalní fanoušci protestovali na začátku sezony proti vysokým cenám vstupného.
Přitom prostředí pomáhá. Moderní arénu mají právě Budějovice. Stejně jako Pardubice, tradiční hokejové město s nejvyššími návštěvami i propracovanou show okolo hokeje.
"Lidé se musí bavit i mimo. A je třeba, aby hala byla bezpečná pro děti a rodinu, aby tam lidem nebyla zima a mohli si koupit teplý párek a studené pivo," říká pardubický manažer Zbyněk Kusý.
V Pardubicích měli plno, i když se týmu nedařilo Jaký recept máte na přilákání diváků vy? A když se týmu nedaří? Jste pro zlevňování vstupného? Co podpůrné akce? Kolik vás podpůrné akce stojí? |
Třinec bojuje o návštěvy také rampou pro vozíčkáře
T ř i n e c (jsl) - Vymýšlejí různé soutěže. Přizvali na zápasy roztleskávačky. Děti do 15 let a ženy lákají na vstup zdarma.
Přesto hokejoví Oceláři Třinec stále mají ze všech extraligových celků nejmenší průměrné návštěvy.
Počet diváků se v Třinci přes tři tisíce vyšplhal jen ve čtyřech zápasech z dosavadních dvaceti. A to ještě v minulých pěti domácích duelech.
Průměr je na čísle 2491 diváků na domácí zápas. Proč?
"Velkou roli sehrálo počasí. Dlouho byl krásný podzim, takže lidé na hokej tolik nechodili," řekl Marek Chmiel, třinecký ředitel pro obchod a marketing.
A nemyslíte, že za to může i to, že jste před sezonou zvýšili vstupné? To nejdražší stojí 120 korun.
Může to být krátkodobý důsledek. Důležité jsou ale i výsledky. Především těmi nalákáme lidi.
Nepanuje v klubu panika z nízkých návštěv?
Ne. Věříme, že si fanoušci uvědomí, že jim nabízíme zábavu na nejvyšší úrovni, kterou má jen třináct měst v republice. A v minulých týdnech se počet diváků zvýšil zhruba o tisíc.
Čím ještě chcete diváky přilákat?
Připravujeme další soutěže. Komfort na stadionu zlepší i dva nové stánky s občerstvením. A příští týden bychom měli zprovoznit i rampu pro vozíčkáře.