"Změnil se televizní trh. Za prodej vysílacích práv a reklamy jsme tentokrát dostali desetinu toho, co začátkem 90. let, když jsme slavně vyřadili Hamburk z Poháru UEFA," porovnává olomoucký manažer Jiří Kubíček.
Už to nebylo někdejších 12 milionů korun, ale pouhých 1,2 milionu. Jen plný stadion a protlačení zápasu do televizního vysílání může přinést klubu ekonomický přínos z Poháru Intertoto.
V případě Dortmundu se obojí podařilo především díky dvěma atrakcím – Tomáši Rosickému a Janu Kollerovi.
Ale vyjde to i zítra, kdy na Hanou dorazí po 13 letech znovu Hamburk, v jehož řadách je jiný český hráč David Jarolím? Z předprodeje mizí lístky, včera zbývaly poslední 4 tisíce. "Bude znovu vyprodáno," tvrdí Kubíček.
Horší je to s televizním přenosem. Česká televize, jež vysílala v sobotu Dortmund, nyní odmítla. "V programu jsme s Intertotem nepočítali. Dortmund byl výjimečný zápas charakterem i obsazením," vysvětluje Otakar Černý, šéf sportu v České televizi.
Ani jednání s Primou nevyšla, dá přednost seriálu Kriminálka Kolín. "Budeme proto přenos vyrábět pro německou DSF," říká Kubíček. Zápas začne ve 20.15 hodin.
Kolil klub vydělal? příjmy: 3,35 výdaje: 2,15 VÝDĚLEK: 1,2 |
Pokud klub na Hamburku vydělá, tak minimálně. Od 4. kola Intertota totiž už nedostává dotaci 950 tisíc korun od UEFA, která mu pomáhala.
Do letního poháru jdou kluby podle výsledků v domácí lize. Mohou si však určit, jestli ho hrát chtějí. Olomouc nebo Liberec po tom touží vždycky, ačkoliv se soutěží prokousávají přes neatraktivní soupeře a prodělávají.
Hodnoty vidí jiné: mají zajištěnou řadu kvalitních zápasů v přípravě, a pokud pak narazí na Dortmund, Valencii a podobně, velký tahák mnohé vykompenzuje.
"Pět let jsme si neudělali takové jméno jako sobotním postupem přes Dortmund," těší Kubíčka.
Nemluvě o hráčích. Kdo znal donedávna Brazilce Melinha, letní olomouckou posilu? Po dvou vystoupeních s Dortmundem ví o jeho fikaných přihrávkách každý fotbalový fanoušek.