Victoria’s Secret oznámila, že v letošním roce uzavře v Severní Americe 53 obchodů. Třicet jich uzavřela již loni. Prodeje značky klesly během posledního roku o 7 procent. Ve středu to oznámila mateřská společnost Victoria’s Secret L Brands (LB). Další vlajková značka společnosti, Bath and Body Works, si vedla celkem dobře. Napsal o tom sever Business Insider.
Značce Victoria’s Secret se podle odborníků nepodařilo přizpůsobit se poptávce spotřebitelek, které toužily po podprsenkách na míru. Společnosti uškodily také inkluzivní zprávy a reklama. Přestože se marketingové trendy v oblasti spodního prádla změnily, Victoria’s Secret používá stále stejné triky, které ji pomohly ovládnout průmysl - push-up podprsenky a modelky z řad celebrit.
Značku ohrožují také maloobchodníci, jako je například společnost Target. Ta v pondělí uvedla novou značku podprsenek a spodního prádla pro ženy a dospívající dívky s názvem Auden. „Auden bras“ budou stát 22 dolarů (488 korun) a méně. Target ale není jediným vážným konkurentem. Konkurence v odvětví spodního prádla se v posledních letech razantně zvýšila.
„Kvůli soupeřům jako Amazon a Aerie, ztratila Victoria´s Secret v posledních dvou letech 3,8 milionů zákazníků,“ odhaduje pro CNN analytik společnosti GlobalData Retail Neil Saunders. I přesto provozuje Victoria´s Secret ve Spojených státech stále více než 950 kamenných obchodů.
Nedostatek inovací
Kritici říkají, že výrobky společnosti jsou drahé a zastaralé a propagační snímky v obchodech nevhodné, protože na rozdíl od značek, jako je Aerie, nepočítají s běžnými ženami. Značka Aerie, která se od roku 2014 stala velmi populární, také tvrdí, že by ve své propagaci nikdy nepoužila vyretušované fotky.
Victoria´s Secret neprospěly ani názory jejího hlavního marketéra Eda Razeka. Ten před poslední přehlídkovou show, která se konala v listopadu, vyřkl v rozhovoru pro Vogue pár kontroverzních prohlášení. Jeho opovržení většími velikostmi a transexuálními modely způsobilo na internetu velké pobouření a ve výsledku společnost přišla o pěknou řádku fanoušků.
Čím více nových značek se začíná objevovat, tím více si lidé uvědomují, že mají spoustu možností. Objevují se značky jako ThirdLove, Lively nebo Rihanna, které se snaží zaplnit prázdnotu, kterou Victoria´s Secret vytvořila, když se zaměřila na dokonalou postavu modelek.