Čtvrtek 28. května 2020, svátek má Vilém
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 28. května 2020 Vilém

Další módní značka stahuje rasistický výrobek. Gucci se zbavuje svetru

  15:53aktualizováno  15:53
Luxusní značka Gucci po rozsáhlé kritice na sociálních sítích ve čtvrtek stáhla z prodeje nejnovější model svetru nazvaný Kukla. Ten totiž mnohým zákazníkům připomínal blackface, rasistické parodie černochů oblíbené ve dvacátém století. Část uživatelů sociálních sítí také vyzývala k bojkotu značky. Firma se omluvila.

Módní značka Gucci stáhla z prodeje svetr, který údajně připomíná rasistické parodie černochů zvané blackface. | foto: AP

Italská módní značka podle prodávala daný svetr za 890 dolarů, v přepočtu přibližně 20 260 korun. Jeho rolák se dá vytáhnout až k lícním kostem a má v sobě vyříznutý otvor na ústa, zvýrazněný červenou barvou.

Právě tím se podle zákazníků podobá tzv. blackface. Tento druh parodického vystoupení, při kterém se bělošští komici převlékali za černochy, mnozí Američané považují za jeden z velkých symbolů rasismu v USA. Mezi jeho hlavní rysy patří převážně velké rudé rty na černé postavě.

Mnoho černošských uživatelů sociálních sítí pak po firmě žádalo stáhnutí svetru z prodeje, případně vyzývali k bojkotu Gucci. „Přestaňte podporovat značky které si z vás dělají legraci!“ napsal jeden z nich.

07.února 2019 v 15:21, příspěvek archivován: 07.února 2019 v 15:35

So ya'll just going to let #Gucci act like they ain't know better? #Blackface STOP supporting brands that mock you! #BoycottGucci https://t.co/TwPaAkZH6D

„Zrovna v měsíci černošské historie to nemůžete myslet vážně,“ přisadil si jiný. Ve Spojených státech je totiž únor měsícem, který připomíná významné osobnosti a události v historii africké diaspory. Je slaven od roku 1976.

Firma se na svém twitterovém účtu oficiálně omluvila a slíbila, že se z této chyby poučí. „Považujeme různorodost za zásadní hodnotu, která se musí respektovat. Chceme tento incident proměnit na silný moment, ze kterého se budeme učit,“ stojí v prohlášení.

Zobrazování tzv. blackface je považováno za symbol rasistického útlaku ze...

Zobrazování tzv. blackface je považováno za symbol rasistického útlaku ze strany bílých otrokářů.

Gucci přitom není první luxusní značkou, na kterou se kvůli podobnosti s blackface snesla kritika. V prosinci stáhla společnost Prada ze svých obchodů sošky a klíčenky s černou opičkou s velkými rudými rty (více v článku Rasistická opička musí z regálů. Zákazníci Prady si stěžovali).

Společnost Dolce & Gabbana se pak koncem listopadu omlouvala za svou reklamní kampaň, ve které se asijská modelka neúspěšně snaží jíst různá evropská jídla za pomoci hůlek. Kvůli negativnímu ohlasu v Asii musela firma zrušit plánovanou módní přehlídku v Šanghaji.

Autor:
  • Nejčtenější

Bonus dostanou i malá s. r. o. Příště se na vás vyse..m, řekla ČSSD Schillerová

Poslanci schválili vládní návrh zákona o kompenzačním bonusu pro společníky malých společností s ručením omezeným....

Stále více lidí platí za bydlení sexem. Kvůli krizi jejich počet vzrostl

Čím dál větší počet pronajímatelů ve Spojených státech a Británii žádá po svých nájemnících sex výměnou za odpuštění...

Nakupoval vlastní pizzu a vydělal. Využil chyby donáškové služby

Majitel americké pizzerie díky chybě rozvážkové služby DoorDash vydělal stovky dolarů. V aplikaci firma totiž nabízela...

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer zrušily všechny prázdninové zájezdy

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer kvůli epidemii koronaviru zrušily všechny zájezdy plánované na letošní červenec...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chorvatsko se modlí za návrat turistů, bez nich mu hrozí ekonomický kolaps

Koronavirus zdecimoval nejdůležitější sektor chorvatské ekonomiky. Na příjmech z cestovního ruchu je Chorvatsko závislé...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Německo čeká lavina bankrotů, varuje průzkum. Hrozí až 30 tisícům firem

Škody způsobené pandemií nemoci covid-19 by mohly v letošním roce uvrhnout v Německu do platební neschopnosti až 29...

Okurka místo Rohlíku. Český online supermarket bude už i v Rakousku

Český online supermarket se rozšiřuje do zahraničí. Po expanzi do Maďarska se v letošním říjnu plánuje rozrůst i do...

Viceprezident Amazonu končí. Nechtěl jsem vyhazovat aktivisty, tvrdí

Další z předních manažerů technologického giganta Amazon končí ve funkci. Výpověď podal viceprezident firmy Tim Bray....

Méně lidí, ale v kanceláři. Home office neznamená konec tradičních pracovišť

Zatímco země začínají postupně uvolňovat restriktivní opatření proti šíření nemoci covid-19, velké technologické firmy...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz