Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

  18:00
Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici vlastní značky v konfrontaci s výrobky konkurence. Silným argumentem reklamy, na který většina spotřebitelů slyší, je výhodná cena.

Na začátku tohoto roku řetězec čelil nenávistným verbálním útokům českých zákazníků kvůli letákům, na kterých použil černošského modela. Později se na něj snesla vlna kritiky, když odstranil z letáků inzerujících Řecký týden kříže na řeckých kostelech. A tentokrát vzbudila rozruch nová kampaň slovenského Lidlu, ve které řetězec porovnává podle ceny své výrobky se značkovými.

V tištěné podobě kampaň vypadá tak, že na jedné půlce letáku jsou zobrazeny špagety značky Barilla s cenou 1,69 eura a hned vedle jsou špagety privátní značky Combino, kterou prodává jen Lidl, s cenou 0,65 eura. Nad cenou je červeně zdůrazněno, že špagety od Lidlu jsou o 61 procent levnější. 

Lidl si takhle vzal na paškál také třeba českou Fidorku, ledový čaj Nestea, čokoládu Milku, kečup Heinz a mnoho dalších.

Z reklamní kampaně, která na zákazníky působí z televize, letáků i billboardů, vychází Lidl samozřejmě cenově nejlépe. Jeho produkty mají často až třetinovou cenu. Kvalitu složení už ale kampaň neporovnává.

Dočká se Lidl odvety?

„Slovenský Lidl zvolil cestu srovnávací reklamy, která ve slovenském ani českém prostředí není úplně běžná. Byť je legislativně v pořádku, zákazníci na ni nejsou zvyklí a často budí kontroverze - třeba kauza Huyndai a jeho agresivní vymezování se vůči Škoda Auto,“ okomentoval kampaň šéf české reklamní agentury Ogilvy Ondřej Obluk.

Konfrontační kampaň zvolil Lidl i v Německu (18. října 2017).

Podle něj je forma zvolená Lidlem adekvátní vzhledem k cíli komunikace, jež má upozornit na cenovou výhodnost privátních značek. „Na výrobcích značkového zboží je pak zvednout rukavici a upozornit na případný rozdíl ve složení výrobků. V obecné rovině je srovnávací reklama pro spotřebitele velmi užitečná, protože mu díky komunikaci jednotlivých parametrů výrobků a služeb pomáhá orientovat se v nabídce trhu,“ dodal Obluk.

Advokát Václav Kučera z advokátní kanceláře TOMAN, DEVÁTÝ & PARTNEŘI uvedl, že z právního hlediska musí prodejce vždy porovnávat pouze stejné ověřitelné vlastnosti svého a konkurenčního zboží. „Musí být srovnávány například dvě čokolády o stejném složení, se stejným množstvím kakaové sušiny a cena musí být uvedena za stejnou hmotnost. Proto vidíte, že Lidl uvádí u výrobků, jejichž balení se liší svou gramáží, pro srovnání cenu za 1 kg či 1 litr,“ uvedl. 

„V opačném případě by se jednalo o nekalou soutěž a takový prodejce by mohl být nakonec tvrdě potrestán,“ uvedl. Kampaň Lidlu by tak podle něj měla být právně v pořádku. „Každý kupující by si ale měl dát vždy pečlivý pozor na to, jestli mu prodejce skutečně nabízí objektivní porovnání kvality a ceny výrobků, anebo se jej snaží nízkou cenou pouze oklamat,“ dodal Kučera.

Autor:
  • Nejčtenější

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

12. června 2024  11:51,  aktualizováno  12:33

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...

Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní

12. června 2024

Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli

13. června 2024

Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....

Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila

14. června 2024

Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Německo jako vetešnictví. Země je na cestě k rozvojové zemi, varuje šéf burzy

12. června 2024

Současnou německou hospodářskou politiku ostře zkritizoval šéf tamější burzy Theodor Weimer....

Německo se nadechuje. Výhled ekonomiky je nadějný i pro zbytek roku, říká institut

20. června 2024  11:37

Německé ekonomice se daří překonávat krizi, v letošním roce tak vykáže růst hrubého domácího...

Zde nakupuje Taylor Swift. Skromný londýnský kebab je v obležení fanoušků

20. června 2024  11:04

Poté, co si popová ikona objednala během svého vystoupení 45 doner kebabů, stal se nenápadný...

Všem už firmy nepřidají. Kdo chce vyšší mzdu, musí si sám říct, zjistil průzkum

20. června 2024

Premium Zvýšení mzdy se dočkají ve druhé polovině roku hlavně lidé, kteří si o to řeknou a které firma...

Umělá inteligence má potenciál i v energetice. Náklady stlačí o desítky procent

20. června 2024

Viditelné, velké nízko visící ovoce, které může přinést prvních patnáct až dvacet procent úspor...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Ostuda bratrů Bendigů v AZ-kvízu. Jan se vymlouval na trému z Mareše

Ve speciálním díle AZ-kvízu s názvem ČT art kvíz se proti sobě utkali bratři Jan a Marsell Bendigovi. V soutěži se jim...

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Survivor 2024 má vítěze, ten si kromě titulu odnáší i výhru 2,5 milionu korun

Na platformě Voyo mohli diváci v úterý večer sledovat napínavé finále reality show Survivor Česko & Slovensko. Na Nově...