Slavný brand podpořily i další firmy, jako je třeba výrobce džínů Levi Strauss nebo představitelé outdoorové značky Patagonia. Případ je i podle nich závažný z hlediska práva na užívání ochranné známky.
Hračka pro psy s názvem Bad Spaniels napodobuje svým tvarem, etiketou i jantarovou barvou slavný alkoholický nápoj. Prodává se za 13 až 20 dolarů, což je v přepočtu zhruba 312 až 480 korun. Na její zadní straně stojí upozornění, že se známým nápojem není nijak spojena. Hračka je v prodeji už od roku 2014. Informovala o tom agentura AP.
Výrobce hračky nařčení odmítá a tvrdí, že Jack Daniel si ze sebe neumí udělat legraci. „Je ironie, že smysl pro humor postrádá právě přední americký výrobce whiskey,“ napsali právníci arizonského výrobce hračky americkému soudu a sdělili, že společnost Jack Daniel’s proti nim vede válku.
Psí hračka v podobě láhve od whiskey je součástí sady výrobků, která má napodobovat různé láhve od piva, vína nebo limonád. Řadí se mezi ně třeba o hračka Mountain Drool, která paroduje oblíbený perlivý Mountain Dew od Pepsi Co anebo Heinie Sniff’n parodující pivo Heineken. Soud v roce 2008 už firmě zakázal prodávat její parodické hračky na pivo Budweiser.
„Jistě, každý má rád dobrý vtip. Ale tento je motivovaný ziskem a mate spotřebitele. Zneužívá těžce získanou dobrou pověst společnosti Jack Daniel’s. Pokud firma může mást spotřebitele hračkami pro psy, mohou ostatní dělat totéž třeba s marihuanovými bonbony,“ napsala hlavní právní zástupkyně společnosti Jack Daniel’s Lisa Blattová.
Psí pískalinka Bad Spaniels není v posledních letech jedinou hračkou, která vyvolala takový veřejný poprask. Například výrobce luxusních tašek Louis Vuitton už dříve zažaloval výrobce žertovných psích plyšových kousátek nazvaných Chewy Vuiton. Federální odvolací soud se v roce 2007 postavil na stranu výrobce hraček a firma Louis Vuitton tak se svou stížností neuspěla.