Diskuze
V dole Darkov má vzniknout podzemní úložiště energie, první svého druhu
Děkujeme za pochopení.
B73r77u78n71o 57H91u44m72p52o65l48i43č78e54k
mi to vychází při tisícitunovém závaží a půlhodině pádu na 3 MWh dodané energie při účinnosti přeměny 100%. to je sice dost málo ale šachta už je vyhloubená.
B37r79u93n26o 59H49u68m11p59o10l46i71č16e88k
oprava, 3 MW dodávat během půlhodiny.
K96u46b86a 47D92r60a63g26o70u19n
Pro vytrvalce. :) Díky
Uvažujme tedy 500tun s 500metry na pěti strojích s již osvedčeným 60mm lanem. Šachta kruhového průřezu dia. 9m. Pro ty 4MW je tedy možná akumulace kolem 10minut. Odhaduji, že při těžbě je potřeba vyšších rychlostí klece oproti tomuhle záváží takže dynamické nároky na lano budou dokonce příznivější. Předpokládáné využití je několikrát denně, podle potřeb sítě. Je reálná představa, že se jedna kladka vleze do těch cca 4m po obvodu šachty se vším uchycením a doplňky?
Moje představa je taková, že závaží bude vetšinu času trávit v horní třetině jámy a bude schopno reagovat v řádu jednotek vteřin na výkyvy sítě(samo že náběh do 4MW bude delší řekněme 30s). Přičemž mi logičtější přijde dávat důraz na rychlé generování než akumulaci(proto ta horní třetina). Beru to jako konkurenta setrvačníků, do kterých investují jen velké provozy, když ví že mají ohromné energetické skoky . S nástupem elektromobility, OZE a obecně energetické náročnosti našich životů se trochu obávám velkých a neplánovatelných změn v síti jen z důvodu velkého počtu rozhodnutí jednotlivých malých spotřebitelů. Tohle by mohlo poskytnout čas na aktivaci ostatních vyrovnávačů. Škoda že ty Dlouhé Stráně máme jen jedny. Jsem mimo, vidíte to jinak?
A70l59e16š 60P23e24r58o58u48t72k80a
omlouvám se že vám do toho vhodím vidle. Ale já nikde nepsal že těžní lano o průměru 60mm unese 500tun. to je holý nesmysl. Rychlost pojezdu namá zase až takový vliv na pevnost lana. Klec jezdí s mužstvem 12m /s a s těžbou 18m/s. Statická pevnost lana je dána jeho vlastnostma, počtem drátů a jeho délkou tvarem drátů. Pokud má lano konopnou duši je průtažnější. Lana s trojhranými dráty jsou jen pojezdné lana. Např. lanovka na Lomničák. To je jako kolejnice a duši nemá.
S76t87a17n57i94s41l72a27v 77K34o85r84m54a74n15e78c
Tak po tom našem tlachání jsem se podíval na video o firmě. Vypadá to, že se svým startupem jsou podstatně dál než vyplývá z tohoto článku. Rozhodne ekonomika a spolehlivost.
F10r50a28n89t21i18š84e54k 98O42s17t86r45ý
Jak daňového poplatníka pumpneme dneska?
Když si daňový poplatník vybral do čela neobolševiky, dobře mu tak!
A50l87e33š 43P18e29r58o78u89t96k29a
bylo by lepší tam mít bolševiky? ti by to zvládali líp?
R90a97d91o83m83í73r 61K84O18L44E57K
1-musel bych se podívat kolik tun těžní zařízení(konstrukce)utáhne na Darkově.
2-na několikaminutové přetížení energet.sítě a rychlé vyrovnání
3-řešení el.energie natrvalo:vodík,tokamak
A17l30e81š 69P68e13r61o57u62t33k84a
Vozy váží při těžbě asi 20tun a k tomu klec 6-8 tun. No a ještě váha lana. To je celé... těžní lano pro toto zatížení má průměr 65mm. Pokud by chtěli do jámy spouštět10.000 tun, jaké lano by to muselo být a jak dlouhé závaží. Druhá polovina jámy by musela i tak zůstat volná, pro technické učely. Čerpání vody a další výstroj. je to hloupost a jen fantazie.
M80i36l46a62n 51D46u54p56a98l
Jen další pračka na dotace. Z technického pohledu naprostý nesmysl.
T19o52m98á98š 22Z26e10m69á34n79e31k
Pche, to už dávno vymyslel nějaký Jára Cimrman. Výtah na gravitační pohon. Akorát se mu v dole začali hromadit horníci. Ale i s tím si dokázal poradit. A pro žáky středních škol doporučuji spočítat, kolik bojlerů vody ohřeje stotunové závaží spuštěné do kilometrové hloubky. A vyjde jim, že by takové zařízení muselo být v každé vesnici, aby to bylo k čemu. Tohle nikdo nezaplatí.
M78i11r92e80k 12G61a47j60e55r
Takových použitelných dolů je u nás jen pár. Takže i jen vyvíjení techniky pro tu nevelkou kapacitu pro uložení elektřiny vyjde příliš draho. Bez dotací by to bylo ztrátové. Za mnohem lepší považuji možnost mnohem více energie ušetřit. V zemi máme statisíce výtahů, které pracují v podobném režimu a energii pokud vím při pohybu dolů do sítě nevracejí. Zajímalo by mě cenové porovnání, na kolik by přišlo nahrazení systému řízení výtahů takovým, který umožňuje energii vracet do sítě a takovým, který by používal vyřazené baterie s elektromobilů, do nichž by energii ukládal stejným způsobem, jako to dělají hybridní automobily.
P26e42t43r 94T15u27r65e47č31e32k
1) vytahy maji protizavazi, takze rozdil mezi pohybem dolu a nahoru neni energeticky tak vyrazny a hodne to ovlivnuje i to, zda je vytah plny ci prazdny -> prazdny vytah jedouci dolu energii spotrebovava, protoze motor musi vytahnout protizavazi nahoru.
2) tenhle clanek je o systemu, ktery je schopen dodavat elektrinu v dobe, kdy nesviti slunce a nefouka vitr. Tisice malych zdroju, ktere budou v nahodnych casech po kratkou dobu dodavat ruzne velke mnozstvi energie... To zni skoro jako energetikova nocni mura :)
J45o48s63e31f 82Z57e52m12a90n
Jako zajímavost to znělo hezky, když jsem to před časem poprvé slyšel. Podle všeho se dočkáme perpetua mobile. Ekonomického určitě. Dotačně zeleného. Jenže máme málo šachet na to, aby to dávalo praktický smysl. Fyzikální zákony jsou proti a zákon zachování energie nezruší ani ten nejzelenější orgán.
V33l81a12d16i79s43l65a59v 89Ž97i93d11e81k
Tak máme jen dva (tři) prakticky nevyčerpatelné zdroje energie: vodík a helium v Slunci a uran s thoriem tady na zemi (+ vodík a helium zde na zemi). Takže vaše poslední věta je relevantní hlavně proti spalování fosilních paliv.
D76a19n13i92e93l 59N62o48s11k64a
500 tun na těch 500 metrů je TEORETICKY a BEZZTRÁTOVĚ nějakých necelých 2,5 GWh... při čtvrthodinovém "provozu" by to znamenalo výkon 10 GW (čili 10 Temelínů). Jestli to má mít užitečný výkon 4 MW tak to je "velmi zajímavá" účinnost... A z druhé strany - jestli to má "utáhnout" 24 000 domácností , tak se počítá s odběrem cca 160 W na domácnost (tj. notebook a nepříliš velká televize)...
Některá z těch čísel holt nesedí...
D90a27n64i53e26l 80N78o89s18k52a
Sorry, děleno 3600 takže 700 MWh, čili 2,8 GW výkonu, takže "jen" necelé TŘI temelínské reaktory....
Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky
Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...
Muž využil mezery v systému aerolinek. Získal zdarma 58 letenek
Právník Tyrone Barugh poukázal na mezeru v akční nabídce australské letecké společnosti Jetstar....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť
Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...
Trable balkonových solárů v Česku. U zapojení na černo se energie navíc zaúčtuje
Premium V Česku narůstá popularita balkonových fotovoltaik. V případě, že mají domácnosti staré hodiny,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za peníze si štěstí koupíš. Kolik utratí swifties během turné své bohyně
Zpěvačka Taylor Swiftová je celosvětový fenomén a současná nezpochybnitelná královna popu. Blížící...
VIDEO: Loď z Baltimoru se vrátila do přístavu, vyšetřování nehody pokračuje
Téměř dva měsíce po zřícení mostu v americkém městě Baltimore se podařilo z plavebního kanálu...
Developeři Nových Holešovic odmítli exit dopravního podniku ze společné firmy
Společnost NHD odmítla oznámení o exitu pražského dopravního podniku ze společné firmy. Ta měla...
Vhodná strategie na investičních trzích přináší hodnotu investorům a ozdravuje trhy
Advertorial Rok 2023 obecně byl plný změn a vzhledem k makroekonomické situaci náročný, obzvláště kvůli vysokým...
Pasažéři z letu hrůzy přistáli v Singapuru. Turbulencí přibude, tvrdí odborníci
Ve středu nad ránem se 143 pasažéři z letu SQ321, který nad Indickým oceánem zasáhly silné...