Dělnická mzda ve Škodě míří ke 40 tisícům, hlavně díky velkým ziskům

  1:00aktualizováno  1:00
Rekordní bonusy za dobré hospodaření a už dříve domluvené navýšení mezd od 1. ­ledna letošního roku postrčí průměrnou dělnickou mzdu ve Škodě Auto k hodnotě 40 tisíc korun.

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Průměrná mzda dělníků ve škodovce bude nově atakovat hranici 40 tisíc korun hrubého. Serveru iDNES.cz to potvrdil šéf odborů KOVO ve Škodě Auto Jaroslav Povšík. „Bude to těsně pod čtyřiceti tisíci korunami,“ řekl Povšík. Jde o průměrný měsíční příjem, do kterého jsou započítány i veškeré další bonusy.

Ty jsou letos u Škody Auto mimořádně štědré: automobilka loni vydělala přes 25 miliard korun, přes půl druhé miliardy z toho pošle zaměstnancům na mimořádné odměny ve výši 45 tisíc korun hrubého (o bonusu jsme psali zde).

Fotogalerie

Řadě zaměstnancům příjem narostl také díky velkému počtu mimořádných směn a příplatkům za ně. Firma se loni výrazně personálně rozrostla, především díky závodu v Kvasinách, zaměstnává přímo už 30 tisíc lidí.

Průměrné platy v automobilovém průmyslu jsou dlouhodobě vyšší než v ostatních oborech. Oboru se daří, mzdy navíc tlačí nahoru nedostatek zaměstnanců.

Hranici 40 tisíc korun si stanovila ČSSD jako úroveň, od které už chce zavádět progresivní daň s vyšším zdaněním (psali jsme zde). Škoda Auto by byla jednou z mála firem, kde by vyšší daň postihla i zaměstnance dělnických profesí.

„Takové návrhy nás dostávají. Jsem velmi proti takovému řešení,“ netají se rozhořčením Povšík. ČSSD v posledních volbách do Sněmovny získala v Mladé Boleslavi ze všech stran nejvíce hlasů. Loni v krajských volbách už však výrazně ztratila.

Téměř 23 tisíc z každého auta. Škoda loni vydělala nejvíce v historii

Loňská průměrná mzda ve Škodě Auto u dělnických profesí dosáhla podle člena představenstva Bohdana Wojnara 37 tisíc korun, celkový průměr bez managementu byl 42 tisíc korun. Od ledna stouply tarifní mzdy o tři procenta, velký skok v příjmech však dělají právě bonusy navázané na to, jak se firmě daří.

Z rekordního zisku Škody Auto se může těšit i koncern Volkswagen. Loni poslala Škoda Auto do centrály v německém Wolfsburgu dividendu 15,4 miliardy korun, letos to bude ještě více. Přesnou výši nechtěl šéf automobilky Bernhard Maier uvést. „Růst zisku se ale projeví i v růstu dividendy,“ uvedl.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Pošťáci dostanou přidáno 10 procent, slíbil Hamáček. Těm to nestačí

Ilustrační snímek

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) slíbil odborářům České pošty, že udělá vše pro zvýšení platů provozních pracovníků od...

Batman a Bumblebee na nákupech. Poznáte všechna auta ze známých filmů?

Reklama Walmartu s filmovými auty.

Největší světový obchodní řetězec Walmart rozjel novou reklamní kampaň, která má zvýšit počet zákazníků, kteří nakupují...

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Najdete na iDNES.cz