Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Náhrada za motoráky se hledá obtížně. Zatím musí stačit ojetiny

Na kolejích v Česku a v sousedních zemích přežívá na tři sta jednovozových motoráků, za které není náhrada. Půl století stará bariérová vozidla tak prochází dalšími facelifty místo toho, aby mohla důstojně odejít do depozitářů muzeí. Vývoj nové generace s bezemisními pohony by se dal zaplatit při větší objednávce, soudí první výrobci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Tak budou jezdit za pomoci ručních drezín 🤣

1 1
možnosti
JL

J12a66n 95L18a20k46o82m10ý

28. 11. 2023 10:32

Jednovozovej motorák na bezemisní pohon je těžko proveditelná záležitost. Ať vodík, nebo baterky - tak je to malý, není to kam všechno dát. A i kdyby se to tam nacpalo stůj co stůj, s tím, že by stačil menší dojezd, tak bude nápravový zatížení takový, že tam kam dnes ty starý diesly můžou, už by toto nemohlo.

Další věc je ekonomika, kdy cena 810 dnes versus bezemisní takto malej vlak v budoucnu je tak x4 za každej kilometr. Což na výkonech, kde stačí 810 taky nikdy mít smysl nebude.

Ideální by proto bylo přestat snít, rozhodnout se pro tu naftu, dokud to ještě jde a spojit se s dopravci v okolních zemí a udělat jednu velkou objednávku. Pak by ta cena spadla a mohlo by ty vlaky jít smysluplně koupit. Žádná jiná cesta neexistuje a asi existovat nebude.

Stadler by nástupce RS1 jistě zvládl.

5 0
možnosti
PM

P84e31t56r 86M28u49n36z79a89r

28. 11. 2023 13:39

On provoz těchhle lokálek, kde by stačil kapacitně i autobus, v podstatě nevycházel ekonomicky nikdy. A to ani v době, kdy se postavily. Jenže tehdy tam většinou byla i nákladní doprava a z toho se to tak nějak zadotovalo. Jenže teď už tam nikdo nákladní dopravu neprovozuje a těch pár lidí to prostě neuživí.

Takže jediné ekonomické řešení je je nahradit autobusy. Vše ostatní je nostalgie za děsné prachy nebo kopání do chcíplé kobyly. Maximálně někde, kde opravdu ty autobusy nejde použít.

1 2
možnosti
EL

Budoucnost? M159. To bude M152, kde polovinu prostoru vyplní baterky, čtvrtinu bezbariérové WC a zbytek místa pro 12 cestujících. Strojvůdce už se nevejde, vlaky proto budou automatické, bez obsluhy.

5 2
možnosti
MN

Bateriový vlak a kaviárový tousty

4 1
možnosti
Foto

Pěkná fotka, stanice Mořkov je od posledních povodní na cyklostezce...(2007)?

1 0
možnosti
EL

Co bylo aspoň trochu ekonomické elektrifikovat už je elektrifikováno. A při současných problémech se stabilitou sítě, způsobených "obnovitelnými zdroji", by rozšíření elektrické trakce bylo hazardem. Možná nás zachrání šlapací drezíny.

4 3
možnosti

Neni. Opravdu neni. Treba trat Ostrava - Frydek-Mistek - Frenstat pod Radhostem ceka na elektrifikaci uz vic nez padesat let. Pristi rok by se melo zacit stavet.

4 1
možnosti
LP

Green Deal už tedy likviduje i železnici.

18 2
možnosti
PS

Vlak je investice na desitky let. Jiste chapete, ze dieselovy pohon za 50 let bude jako dnes parni.

0 1
možnosti
PG

P34e33t44r 42G98a76j53d80o12š

28. 11. 2023 7:20

A proč měnit něco co funguje? Elektrifikace vedlejších klikatých tratí? A nebo zrušit, nesplňují požadavky ekoteroristů, zrušit auta a lidi v malých vesničkách ať si těch 20 kilometrů dojdou do práce nebo k doktoru pěšky, nebo ať tam pojdou....

13 1
možnosti
SV

Náhrada vláčku motoráčku (o velikosti autobusu) vozem za 122 milionů korun??? - To je jak ten úžasný vynález Billa Gatese, záchod, který má zachránit miliony dětských životů (hl. v Indii a Africe) - ten už také existuje, ale zatím vyjde bohužel na statisíce, což je opravdu zádrhel, který "malinko" brání jeho masovému využití...

6 1
možnosti
Foto

J88i64ř80í 70E61r41b92e71n

28. 11. 2023 11:12

Právě o to jde: současné technickobezpečnostní požadavky jsou tak přísné, že je splní jen hodně promyšlená a hodně kvalitně postavená konstrukce. Žádné jekly a trubky svařené autogenem.

2 0
možnosti
MK

Existuje porovnání nákladů elektrických a dieselových vlaků, jaká je návratnost? Předpokládám, že elektrifikace se dlouhodobě vyplatí, ale platí to i pro regionální tratě? Tam si to nějak neumím představit.

Jinak Šukafon má kapacitu 55 míst k sezení. LINT 27 má 60 míst k sezení. Dieselový motor MAN D2676 plní Euro 6. Pravda, je o pár metrů delší a možná by se pár zastávek muselo prodloužit. To by imho dávalo větší smysl, než shánět další dobytčák kam se na minimální prostor našlape maximum lidí.

12 0
možnosti
EL

To neprojde, to by totiž dávalo smysl. Je v tom ten ošklivý diesel. Na vodík jezdí iLINT, ale ten je větší. Právě o jeho zmenšení se asi jedná.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila

14. června 2024

Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...

Fanouškům Anglie a Srbska prodají jen „ředěné“ pivo. Šikana, zní z Ostrovů

14. června 2024  11:35

Nedělní utkání základní skupiny fotbalového Eura mezi Anglií a Srbskem je podle organizátorů vysoce...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Aerolinky vykázaly z letadla černochy kvůli zápachu. Dopravce slibuje nápravu

21. června 2024  10:55

Tři muži černé pleti žalují leteckou společnost American Airlines kvůli rasové diskriminaci. Tvrdí,...

Potraviny jako před krizí. Kuřecí za stovku, cibule i za patnáct, říká web

18. června 2024

Ceny některých potravin proti stejnému období minulého roku výrazně zlevnily. U některých...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hospodaření státu vypadá hrozivě. Vláda už skoro vyčerpala letošní schodek

15. června 2024

Premium Výsledek hospodaření státu vypadá po necelé půlce roku hrozivě. Vláda si naplánovala schodek 252...

Jadran, Alpy a Euro – tři turistické magnety letošní letní sezony. Jaká bude?

22. června 2024

Premium Začátkem června se dvě české rodiny na poslední chvíli rozhodly, že za tři týdny vyrazí do...

Západní zboží dál míří do Ruska. I díky Nizozemci, který na tom zbohatl

22. června 2024

Společnost Nike přestala prodávat své sportovní oblečení v Rusku už krátce po zahájení invaze na...

Švédsko se rozloučilo s hotovostí. Zato masivně přibylo digitální kriminality

21. června 2024

Mezi evropské lídry bezhotovostních transakcí se dlouhá léta řadí Švédsko. K trendu však...

Sankce na ruské diamanty nahrávají Africe. Obešli jste nás, zní z kontinentu

21. června 2024

Už od počátku letošního roku je v platnosti zákaz dovozu ruských diamantů na území států G7....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!