Ostrava přišla o poslední mezinárodní leteckou linku

  11:09aktualizováno  17:11
Ostravě zůstalo už jen vnitrostátní letecké spojení s Prahou. Poslední mezinárodní linka z mošnovského letiště do Vídně totiž na konci února skončí. Provozovatel linky firma Central Connect Airlines rozhodnutí vysvětlil nevalným zájmem cestujících.

Letadla s Central Connect Airlines (CCA) na trupu už z Ostravy do Vídně nepoletí. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Mezi Ostravou a Vídní se začalo létat v listopadu 2005, ročně bylo podle údajů firmy přepraveno 12 až 15 tisíc cestujících.

"Linka do Vídně však byla dlouhodobě ztrátová, nemohli jsme si dovolit ji dále bez dotací podporovat," řekl majitel firmy Daneš Zátorský. Oficiálně sice firma oznámila přerušení linky do konce zimní sezony, ale podle informací MF DNES už linka na jaře nebude obnovena.

"Linka z Ostravy do Vídně se za dobu své existence dostala na průměrnou vytíženost přes šedesát procent, přesto je její ekonomika pod hranicí dlouhodobé udržitelnosti," řekl obchodní ředitel společnosti CCA Petr Mück.

Mezi Ostravou a Prahou se od úterý létá čtyřikrát denně

Rozhodnutí o lince Ostrava - Vídeň se tak podle firmy nepřímo ovlivnilo i osud linky Vídeň - Sliač, která měla být zahájena letos v květnu. "Provoz na této lince nebude vůbec zahájen," oznámil Mück.

Firmě se tak uvolnily stroje pro rozsáhlejší spolupráci se společností ČSA a posílení spojení s Prahou. Od 7. února mohou cestující v pracovních dnech využít tuto linku čtyřikrát denně a od 4. března bude pro potřeby ČSA nasazeno druhé letadlo firmy CCA na linkách Ljubljana - Praha, Praha - Berlín a od začátku května by mělo být do provozu uvedeno třetí letadlo CCA na linkách Praha - Hannover, Praha - Záhřeb a Praha - Poznaň.

"Rozšíření počtu letů je dobrým signálem k dalšímu rozvoji naší letecké společnosti," dodává Petr Mück z CCA.

Ředitele letiště zpráva zaskočila, už jedná s jinými dopravci

Pro mošnovské letiště byla informace přepravce velmi překvapivá a nepříjemná. "O přerušení letecké linky Ostrava - Vídeň jsme se dozvěděli z médií, nikoliv od jejího provozovatele. To nás staví do složité situace, kdy jsme neměli možnost včas oslovit jiné letecké společnosti, které by na tuto trasu mohly nastoupit. Samozřejmě nelze jednat s jinými dopravci, pokud je trasa obsazená," vysvětlil ředitel letiště Pavel Schneider.

Jak dodal, zánik linky zkomplikuje život i cestujícím, kteří byli na spojení s Vídní zvyklí a přes rakouskou metropoli létali dále. Podle Schneidera totiž nebylo cestujících málo. "Například v loňském roce se vyšplhaly přes dvacet tisíc cestujících ročně, což je téměř na úrovni roku 2008, kdy letecká doprava ještě nebyla ovlivněna hospodářskou krizí. Proto jsme okamžitě zahájili jednání s jinými dopravci," uvedl ředitel letiště.

Autoři: ,

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Česko má přijít o svoje vzdušné hranice. Letadlům je v nich těsno

Únorový superúplněk si vedle lidí s dalekohledy možná nejvíce užili cestující v...

Česko v současnosti vypomáhá některým zemím odklonem letové dopravy přes český vzdušný prostor. Ten už však také naráží...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Najdete na iDNES.cz