Letoun Boeing 787 Dreamliner společnosti Qantas vzlétne z Perthu v sobotu v 18:50 místního času a na londýnském letišti Heathrow přistane v neděli kolem 5:10. Při zpáteční cestě opustí Heathrow ve 13:30 a do Perthu dorazí v 15:00 následující den. Počáteční a v opačném směru také konečnou destinací je Melbourne.
Nejdelší let, který je v současné době ve světové nabídce, vede z hlavního města Nového Zélandu do hlavního města Kataru. Trvá nejméně sedmnáct hodin a čtyřicet minut. Singapore Airlines se ale chystají létat na trase Singapur - New York, což by mělo trvat devatenáct hodin.
Let pro movitější
Stroj Boeing 787 Dreamliner, který přepraví 236 cestujících, byl upraven tak, aby při dlouhém letu poskytl větší pohodlí. Jak uvedl generální ředitel společnosti Alan Joyce, letadlo je vybaveno systémem, který tlumí turbulence. Má větší okna a je mimořádně tiché. Díky menšímu počtu sedadel nabízí větší pohodlí i úložné prostory.
Joyce cílí na movitější klientelu. Téměř třetina sedadel je v luxusnějších třídách, zatímco na lince Londýn - Singapur jim jeho firma vyhrazuje necelou čtvrtinu. Další evropskou destinací australských aerolinek pro nonstop lety je Paříž.
Ne každý je ale přesvědčen o ekonomické životnosti projektu. Kritici namítají, že třeba let ze Sydney do Londýna přes Perth, který je jedním z nejodlehlejších měst na světě, ušetří jen málo času v porovnání s přestupem v Asii nebo Perském zálivu. A při cestách do kontinentální Evropy je pohodlnější, když cestující letí přes Blízký východ.
Co udělá nová linka s cenami letenek, ukáže čas. Loni v červnu přišla cesta v byznys třídě na 6 614 australských dolarů (přes 105 000 korun), zatímco o dvě a půl hodiny delší alternativa se Singapore Airlines přes Singapur stála 4 843 dolary.
Kolmo startující Boeing Dreamliner na záběrech z roku 2015: