- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podotýkám, že to byl Brusel, kdo nás nutil, aby se na rozhodování o stavbách "podíleli" zelení...
Stačí zakázat účast ekologickým spolkům. A urychlit vyvlastňování.
My totiž potřebujem komunistického funkcionáře z knihy Jak chutná moc, který by mohl praštit pěstí do stolu a říci "Kvůli nějakým fanatikům si výstavbu dálniční sítě brzdit nenecháme." (V originále "Kvůli nějakým maloměšťákům si industrializaci kazit nenecháme.")
Rychlost a kvalita výstavby dopravní infrastruktury je nebetyčná ostuda ČR. Pokud nejme schopni udělat kvalitní zákony sami, nechme přeložit ty z Rakouska. Méně ohrožených živočichů tam nebude a rakouský sedlák nedá své pole určitě s větší ochotou.
Jen pro upřesnění, dokumentace pro územní rozhodnutí na D1109 přes Trutnov do Polska se začala zpracovávat v r. 2015, ne 2011. Letos se bude soutěžit.
Hitler postavil základy německé dálniční sítě za 5 let. Ta takou dobu se u nás neproúřaduje ani 10 km dlouhý obchvat!
A co bytová výstavba? Za situace, kdy tu během pár měsíců přibylo 400 000 lidí a stále přibývají, tak tohle by měla být jedna z priorit vlády. Protože už tak špatná bytová situace se může stát kritickou... Nebo že by přesně tohle dost vlivných chtělo?
Člověk pochopí, že plánování a výstavba dálnice pár let zabere, ale aby se táhla 30 let, skoro dvě generace (!!!) a pořád nic, jako například v případě spojení Brno-Vídeň, je zcela mimo mé chápání. Přitom je to strategicky důležitá komunikace, obchodně i vojensky. A to je jen jeden příklad z mnoha. Totální úlet hodný třetího světa. Mezinárodní ostuda.
Vždy mě fascinuje, jak se u každého problému, který se řeší, začnou ozývat hlasy, že to nejde (teď nemyslím diskutující, ale ouřady). Jako v Ano, pane ministře. A ta část, která alespoň tu snahu má, si láme hlavu, jak to udělat, vymýšlí znovu kolo a často to vymyslí blbě, že se to musí od píky předělat. Přitom se stačí podívat do nejrychleji stavící demokratické země, přesvědčit se, že to jde, a více méně to opsat.