„Jen si to představte, můžete vydělat 396 000 korun měsíčně. K vydělávání takových peněz vám stačí telefon nebo notebook. Kupte si pět akcií po 1 100 korunách a vydělejte 99 000 korun týdně,“ stojí v některých příspěvcích na sítích, které byly dokonce sponzorovány.
ČEZ ujišťuje, že firma nemá s těmito reklamami nic společného. Jedná proto o jejich stažení či zablokování. Společnost ale nemůže zaručit, že podvodníci v činnosti nebudou pokračovat na jiných platformách.
„Nová vlna klamavých reklam je lživá a zneužívá dobrého jména společnosti ČEZ. Apelujeme na všechny, kdo se s takovou reklamou setkali, aby tyto stránky ignorovali, a především, aby odmítli registraci a nezadávali žádné osobní údaje. Pokud tento typ reklamy zaznamenáte, nahlaste jej prosím jako podvodný. Čím více hlášení provozovatel dostane, tím pravděpodobněji bude daná reklama zablokována,“ řekl tiskový mluvčí skupiny ČEZ Roman Gazdík.
Billboardy bez povolení stále hyzdí Prahu, jejich odstranění je problematické |
Facebook bojuje se záplavou podvodných reklam už několik let. Největší problémy tohoto typu měla sociální síť koncem roku 2017, kdy během „bitcoinové horečky“ prudce stoupl kurz nejznámější virtuální měny. V lednu 2018 proto Facebook zakázal na svých stránkách veškerou reklamu na digitální měny, neboť často měly zavádějící či dokonce podvodný charakter.
Podvodné reklamy se v Česku objevily již dříve. Jednalo se například o reklamy s obličejem nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, které lidem slibovaly milionové výdělky během několika měsíců. Reklamy odkazovaly na pochybné stránky, na nichž se to hemžilo výrazy jako „mezera v zákonech pro bohatství“, „program o kterém si šeptají všichni v ČR“ nebo „desítky tisíc eur denně pomocí autopilota“.