Pivovary ze skupiny Plzeňského Prazdroje jsou v Česku jedničkou.

Pivovary ze skupiny Plzeňského Prazdroje jsou v Česku jedničkou. | foto: Jiří Bervida, MF DNES

Každé druhé pivo vypité v Česku uvařil Prazdroj

  • 152
Plzeňskému Prazdroji se loni povedlo upevnit postavení jedničky na českém trhu s pivem. Za celý rok 2006 prodaly pivovary ze skupiny Prazdroje 10,7 milionu hektolitrů piva. Nejvíce se na tom podílel růst vývozů, ale i tak zůstává největším odbytištěm Prazdroje Česko.

Z produkce Prazdroje zkonzumovali Češi 8,1 milionu hektolitrů - to je o 2,4 procenta více než před rokem. Na každého Čecha včetně kojenců a abstinentů tak ročně připadá 162 půllitrových plzní, gambrinusů, kozlů nebo radegastů. Z celkové české spotřeby to je asi polovina.

Odbyt v zahraničí rostl Prazdroji rychleji - celkem o 17,5 procenta. Největší zásluhu na tom má vlajková loď společnosti - dvanáctka Pilsner Urquell. Zájem v zahraničí roste i o Velkopopovického kozla.

"Zvýšili jsme export především do zemí EU – Německa, Nizozemí, Itálie, Španělska, Dánska, Francie a skandinávských zemí," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short.

V Německu je Pilsner Urquell importovou jedničkou, upozornil Short. Prazdroj celkem vyvezl téměř 800 tisíc hektolitrů piva, z toho přes 80 procent tvoří právě prémiová plzeňská dvanáctka.

Druhý největší hráč - skupina pivovarů Staropramen - zatím údaje o ročních prodejích nezveřejnil.

Budějovický Budvar, který je na českém trhu trojkou, loni vyrobil přes 1,1 milionu hektolitrů piva. Téměř polovinu své produkce umístil na zahraničních trzích.