Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Evropské miliardy zrychlí českou železnici

Evropská unie má ráda železnici. A svou přízeň neváhá projevit také miliardami eur, které do modernizace kolejí investuje. Na své si přijde i česká železniční síť. Do roku 2013 může na její obnovu jít z Operačního programu doprava až 2,6 miliardy eur (před 72 miliard korun).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hanz

5. 10. 2007 22:57
kdo to počítal?

Co to jsou za zcestné informace. Jak může vlak jedoucí max. 300 km/h zvládnou trasu dlouhou 200 km za 30 minut?8-o

0 0
možnosti
JT

drevak_patlak

5. 10. 2007 23:30
Re: kdo to počítal?

Fyzika je věda, tu každý nezvládne.

Objektivně je možné dodat, že na západ od nás už se staví vysokorychlostní tratě s cestovní rychlostí vyšší než 300 km/h (např. ve Španělsku), rekord TGV ve Francii je přes 500 km/h, ale to je skutečně jen rekord a v normálním provozu se jezdí "jen" 300 km/h.

Na druhou stranu j ečeská kotlina pěkně hornatá a některé úseky budou možná i na méně než 300 km/h.

Půlhodina je skutečně nereálný čas, ale pod hodinu by se vlak vejít mohl.

0 0
možnosti

funTom

5. 10. 2007 13:51
Margarín na hlavě

Mluvčí ČD Kubala je ftipálek:

"Před čtyřmi lety jel mezinárodní vlak EuroCity Praha z hlavního města

do Ostravy čtyři a půl hodiny, dnes bez pěti minut čtyři hodiny"

0 0
možnosti

Jirka

5. 10. 2007 17:47
Re: Margarín na hlavě

a jako co se ti na tom nezdá?

0 0
možnosti

zrychlí české ČD sysly

5. 10. 2007 12:48
EU miliardy

čeští syslíci budou ve svých tvářových kapsičkách nosit evropské melounky domů. Budou krást ještě rychleji než kdy předtím.;-D

0 0
možnosti

JuaHele

5. 10. 2007 12:23
korupce na CD

Tyhle uvedene mafianske firmy jsou domluveny mezi sebou, jejich reditele se bezne schazeji a dohaduji si jake ceny daji k tendrum pro CD. Pak taky musi mit dostatecne rezervy pro statni uredniky a ty spravne pol.strany, obycejne 5 az 10% jde na uplatky. Hadejte kdo je napr. sef Viamontu na ktery nejak zapomeli? neni nahodou rovnou ministr?:-©

0 0
možnosti

Otrok Českých Dobytčáků

5. 10. 2007 12:04
Cena 1 km trati

Jsem velmi potěšen, že budeme mít v České republice nejen nejdražší kilometr postavené dálnice v Evropě, ale jak to vypadá již brzy i železnice. Poděkujme za to níže uvedeným mafiánským firmám a hlavně neuvedeným, ale pilně ,,pracujícím" podplaceným státním úředníkům, kteří jsou rakovinou naší země. A taky neschopné vládě, která podle všech zpráv tomu není schopna udělat rázný konec. Protože ve skutečnosti pochopitelně nechce ! Kruh je uzavřen minimálně do dalších voleb. [>-]

0 0
možnosti

Radim

5. 10. 2007 10:31
šok

Jsem v milém šoku. Poprvé je tu napsáno, že tratě vlastní SŽDC, s. o. a né ČD, a. s. Takže konečně snad někdo pochopí, že zpoždění nemusí být jen vinou ČD, ale kvůli např. kvalitě trati!

0 0
možnosti

bobo

5. 10. 2007 10:21
rychlost

řek bych, že zvýšení rychlosti je až to poslední, co by měla dráha řešit. Co takhle přetáhnout zákazníky z kamionové dopravy, zlepšit čistotu, spolehlivost, alespoň omezit korupci při zakázkách atd.? Možná že kdyby jen polovina zaměstnanců ČD pracovala tak jak má, nebyly by dotace asi vůbec potřeba.

0 0
možnosti
SS

Karboxyl

5. 10. 2007 11:27
Re: rychlost

Dotace na veřejnou osobní doprvu jsou běžné po celé Evropě. Chcete říct, že všude pracují jen lemplové?

0 0
možnosti
M

M.Lipos

5. 10. 2007 7:45
Dá se předpokládat, že ..

V současnosti lemují opravované tratě nejčastěji stroje s logem

Skanska, Stavby silnic a železnic, OHL ŽS (dříve Železniční

stavitelství Brno) či Subterra. Dá se předpokládat, že stejné firmy si !podplatí státní zakázky! i do budoucna.

0 0
možnosti
JT

drevak_patlak

5. 10. 2007 8:32
Re: Dá se předpokládat, že ..

Tak bych to taky viděl. Jestliže normální kilometr skutečně vysokorychlostní trati (tj. ne koridoru) vyjde na 0,5-1 miliardu, pak u nás to bude za dvojnásobek :-( Stačí se podívat na dálnice, za úsek D8 přes Středohoří má stát zaplatit snad 13 miliard, nebýt korupce, mohl by za tuto cenu být tunel od Lovosic až do Řehlovic a spory s ekology se nemusely konat. Takhle budou jen dva krátké tunely na trase a jeden dlouhý do kapes.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové

23. května 2024  14:25

Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...

Solidarita se nekoná. Německo od léta zvýší přirážku za tranzit plynu

24. května 2024

Kontroverzní přirážka za tranzit plynu z Německa se od července zvýší. Poplatek prodražující...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Zájem o penzijní DIP je menší, než se čekalo. Mají jej jen desítky tisíc lidí

29. května 2024

O zajištění na důchod prostřednictvím investic se státní podporou Češi zatím velký zájem...

Svět udivuje Minipicasso. Obrazy dvouletého génia se prodávají za tisíce

29. května 2024  12:05

Svět nejenom výtvarného umění vzal útokem dvouletý německý chlapec, který se proslavil svými...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vlakem 200 km/h na českých kolejích. Jak to cestující pocítí v jízdních řádech

27. května 2024

Premium Na začátku měsíce oznámilo ministerstvo dopravy, že na čtyřech úsecích tratí prověřuje možnost...

Nový zabezpečovač na zubačce? Ne, usadili Správu železnic památkáři

31. května 2024

Státní správce tratí řeší na severu Čech kuriózní problém. Podobně jako u jiných lokálek začal...

Pasti na dědice. Na co si dát pozor, když vám odkážou investice

31. května 2024

Premium Na investice Češi slyší. Loni už měli v investičních fondech celkem 1,39 bilionu korun, ukázala...

OBRAZEM: Když chodit do práce je radost. Odborníci zvolili nejlepší kanceláře roku

30. května 2024  20:30

Ve čtvrtek 30. května byli vyhlášeni vítězové osmého ročníku soutěže Kanceláře roku. Tu organizuje...

ECB se chystá pokutovat některé evropské banky. Selhaly v oblasti klimatu

30. května 2024

Evropská centrální banka se chystá učinit bezprecedentní krok a uložit pokuty několika bankovním...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!