"Takhle si česko-polskou spolupráci nepředstavujeme," řekl tehdy jesenický starosta Krátký, a dokonce zvažoval stížnost na ministerstvo zahraničí a vyvolání protestní akce na hranicích. Po nedávném zasedání Česko-polské mezivládní komise v polské Wroclavi však své tvrzení odvolal.
"Uznal jsem argumenty vládních úředníků, kteří spíš než polské straně dávají vinu naší regionální sféře," uvedl Krátký, který po předložených argumentech uznává, že chyb se dopustilo také město Jeseník jako hlavní organizátor nostalgických jízd.
Vina polské strany podle starosty spočívá pouze v tom, že neurychlila schvalovací proces, jak bylo potřeba. "Mysleli jsme, že jsme pro úspěch udělali všechno, ale z naší strany došlo k nedostatkům pramenícím spíš z nezkušenosti a neznalosti," uvedl Krátký.
Aby se město vyvarovalo chyb, chce pro příští rok využít metodické pomoci ministerských úředníků v Praze. "Různých povolení, která jsou potřeba, je celá řada a všechno jsme nemohli vědět," uvedl starosta na omluvu. "Do budoucna se toho však chceme vyvarovat." Větší díl viny však podle něj leží na Českých drahách. "Dráhy zaslaly oficiální dokumenty k projednání příliš pozdě, zkrátka zaspaly," míní Krátký.
Železničáři však vinu ostře odmítli. "Plánovaný harmonogram jízd jsme předložili včas ke schválení. Nic jsme nezanedbali," tvrdí přednosta jesenické železniční stanice František Tomšej. Důrazně se proti obvinění starosty postavil také Jan Ivan z ostravského oblastního ředitelství Českých drah, který vše vyřizoval. "Starostovo prohlášení mě velmi překvapuje. Bez znalosti problému tohle nemůže říct. Z naší strany k žádnému pochybení nedošlo," tvrdí," Ivan.
Turisté letos nemohou počítat ani s dalšími původně plánovanými jízdami historických vlaků v říjnu a prosinci. "Teď musíme udělat všechno pro to, aby se v příštím roce stejné chyby neopakovaly," sdělil Krátký.