Letos je to již potřetí, kdy Ryanair vydává erotický kalendář se svými letuškami, poprvé má jít ale výtěžek z prodeje na charitu. Aerolinky chtějí přispět nadaci Děti, která pomáhá postiženým dětem i jejich rodinám ve Velké Británii.
Sexualizace leteckého průmyslu?
Labouristka Mary Honeyball, poslankyně Evropského parlamentu, loni Ryanair doslova obvinila ze sexualizace leteckého průmyslu.
"V šíleném honu po ziscích se Ryanair opět uchýlil ke špinavosti, když jako pasák vystavil svoje nejsvůdnější letušky ve vše odhalujícím kalendáři," prohlásila Mary Honeyball rozhořčeně. "Takový nechutný marketingový tak určitě odradí všechny vážné zájemce o kariéru v leteckých službách a vrhne tak na celý letecký průmysl špatnou reputaci," hřímala europoslankyně.
Šéf Ryanairu Michael O’Leary ve středu hned po zveřejnění kalendáře oznámil, že letos zakoupil prvních 100 výtisků kalendáře a osobně je Mary Honeyball zaslal. Poslankyni označil za "kyselku" bez špetky smyslu pro humor.
Mluvčí Ryanairu upřesnil, že o pózování v kalendáři byl obrovský zájem. O příležitost účastnit se fotografování prý letos zažádalo přes 800 ze 4 tisíc palubních zaměstnanců společnosti.
Kalendáře Ryanairu se dají koupit během letu, nebo na jejich webu www.ryanair.com za 10 eur.
Ryanair na sebe za poslední rok přitáhl pozornost zejména díky novým kontroverzním opatřením - zdražení zavazadel o polovinu, rušení odbavení na letištích a plánováním plateb za záchodky na palubě i letů "na stojáka".
Letušky se svlékají i jinde
Akci podobnou novému kalendáři Ryanairu zorganizovala na začátku roku letecká společnost Air New Zealand. Letušky i generální ředitel Rob Fyfe se tehdy svlékli pro instruktážní bezpečnostní video, ve kterém vystoupili pouze v "body paint", uniformami namalovanými na nahé tělo.