Případ se odehrál už loni během letu holandské nízkonákladové společnosti Transavia, jejímž majitelem je Air France-KLM, na Krétu. Podrobnosti byly zveřejněny až během tohoto čtvrtka, kdy Nizozemská rada pro bezpečnost v letecké dopravě (OOV) vydala pravidelnou čtvrtletní zprávu.
"Po dvou a půl hodinách letu opustil kapitán nizozemského letadla kabinu, aby si odskočil na toaletu. O chvíli později se chtěl vrátit do kokpitu. Když použil intercom k zavolání druhého pilota, aby mu otevřel dveře, nedostal žádnou odpověď," píše se ve zprávě bezpečnostní rady.
Kapitán upozornil posádku a nakonec se mu podařilo dveře otevřít. V kabině našel spícího druhého pilota, uvádí zpráva.
OOV označila incident za závažný a oznámila, že Transavia nyní prošetřuje všechny okolnosti, napsal zpravodajský server CNN.
Shodou okolností případ vyšel najevo těsně před jednáním EU o nové legislativě v letecké dopravě, která má mimo jiné upravovat povolený počet letových hodin. Podle Britské asociace pilotů se úřady snaží prosadit zvýšení maximálního počtu hodin, které může posádka letadla odsloužit v jednom dni, z 16 hodin a 15 minut na 20 hodin.
Nejnovější průzkum Evropské asociace pilotů přitom nedávno ukázal, že čtyři z deseti pilotů neplánovaně během letu usnou. Třetina z nich pak uvedla, že při probuzení zjistili, že usnul i druhý pilot (čtěte: Bezpečné létání? Čtyři z deseti pilotů usnou v kabině, ukázal průzkum).