Diskuze
Projeli jsme Čiernohronskou železnicí do historie slovenského lesa
Děkujeme za pochopení.
R92o95m22a49n 94S11m72a63t44a45n98a
Vydrovskú dolinu som na bicykli navštívil po mnohých rokoch a je tam vidieť peniaze EU a kopec práce. Potiahli koľaje ďalej do doliny, nová cesta, rozšírený lesný skanzen. Magické miesto na pomedzí Poľany (Dobročský prales) a Čirneho Balogu. Pre nielen cyklo-turistov hotový raj. Zaujímavé je, že sa veľkou mierou na záchrane železnice ešte v 80-tych rokoch podieľal nejaký český fanda, ktorý to tam "riadi" dodnes. Meno som už zabudol, ale dá sa vygúgliť. Klobúk dole ! Jemu je práca celoživotným koníčkom a odmenou všetko to magické naokolo.
S47t48a64n87i35s71l74a63v 78J95e37l97e56n
Ty koleje do Vydrova vedly celou dobu. "Jen" se je podařilo opravit, aby znovu bezpečně unesly i těžší vlaky.
Aleš Bílek, který tam dělá přes čtvrtstoletí ředitele, tam začal jezdit už jako student. Díky jeho osobnosti se tam dodnes scházejí party nadšenců, kteří také zajišťují velkou část provozu.
J67a73n 40Č92e75k43a84l
Proč je to téměř doslova stejné, jako tohle? :)
https://archiv.ihned.cz/c1-21207610-ciernohronska-zeleznice-navrat-do-minulosti
S69t16a34n30i91s54l27a14v 35J35e33l77e71n
Dobrý postřeh.
Recyklace starého článku asi vysvětluje jak zastaralost informací tak letitost fotografií.
S92t75a49n52i64s65l10a70v 30J80e22l65e97n
Několik drobných poznámek:
- trať tam nemá 16, ale 20 km. Před několika lety byly znovu položenu 4km kolejí, vedoucí kromě jiného přes místní fotbalový stadion - přímo mezi tribunou a hřištěm. Z toho se teď jezdí po 13 km (2 tratě mají po 4km, ze třetí je sjízdných jen 5km z celkových 12).
- Parních lokomotiv je tam mnohem víc, provozní jsou teď tři.
- Do skanzenu jezdí obvykle diesel brzděný vzduchem. Parní vlak s ručními brzdami jezdí po zbylých dvou tratích.
- Fotografie v článku jsou už asi hodně (mnoho let) staré.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2024: Kdo umí řídit, dojede dál a šetrněji
Přemýšlíte o nákupu univerzálního horského elektrokola? Nechte se inspirovat testem, který pro...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
TEST ELEKTROKOL 2024: Německá kvalita i české překvapení
Premium Tucet terénních elektrokol s pevnou zadní stavbou prošel obsáhlým testem. Zkušení jezdci i naprostí...
KVÍZ: Sněžka je nejvyšším vrcholem Polska. Je to pravda, nebo lež?
V tomto vědomostním kvízu vám předložíme několik tvrzení o různých zeměpisných zajímavostech z...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Bez pojištění zapláčete. Kolik stojí záchrana vrtulníkem v rakouských Alpách
Záchrana v horách či jiném těžce přístupném terénu se může turistům v Rakousku výrazně prodražit,...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Nejkrásnější stezky druhé strany světa. Užijte si výhledy Nového Zélandu
Premium Nový Zéland je zemí, která nabízí turistům nejkrásnější vodopády na celém světě, ale také kouzelné...
Dokonalá dovolená v St. Johann v Salcbursku jen 250 kilometrů od hranic Česka
Advertorial Nechcete se v létě mačkat na přeplněných plážích? Máte rádi spíš horské prostředí? Máme pro vás...
Nekrmit holuby, nebrat kameny. Pozor na (ne)tradiční pravidla v zahraničí
Premium Sbalit plavky, sluneční brýle a opalovací krém i sbírku zákonů. Kdo by chtěl mít na cestách...
Vilová čtvrť PRIMAVERA - bydlení v Úvalech
Poděbradova, Úvaly, okres Praha-východ
19 999 168 Kč